Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX I

przemek_kośka, 6 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford C-MAX I 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
3,93
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy, kulturalny, ekonomiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdzaaaaa.
4,0
Całokształt
Bardzo praktyczne, przestronne, niezawodne i całkiem tanie auto w użytkowaniu. Silnik ekonomiczny i dynamiczny. W środku - wyjątkowo przestronne, ale plastikowe. Z tyłu bardzo dużo miejsca, bagażnik bardzo praktyczny, przestronny i łatwo dostępny. Zawieszenie zaskakująco komfortowe. I muszę przyznać, że całkiem zwinne w mieście. Z wad? Korozja, plastik wszęęęęęędzie, mało ciekawych opcji dodatkowych, elektronika potrafi zrobić psikusa od czasu do czasu. Opory powietrza przy dużych prędkościach, robi się głośno w środku powyżej 110 km/h, ale zaskakująco, podmuchy boczne nie sprawiają mu jakiś problemów. Jedno ostrzeżenie - jako kierowca, nie czuje się w nim prędkości. Jadąc 50 km/h czułem jakbym jechał 40, a po przesiadce na inne auto, np BMW E39 - 60 km/h sprawiało mi wrażenie jakby się jechało 80.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel 1.6 109KM, który w praktyce jest Peugeotowskim HDi w cyklu mieszanym (trasa do pracy - 15km w jedną stronę: Aleksandrów Łódzki - Łódź przez Rąbień, okolice Politechniki / Radwańska) dawał mi spalanie na poziomie 5 - 6l (5l latem, 6l zimą), dobrą dynamikę i bardzo fajną kulturę pracy. W mieście w korkach potrafi połknąć zimą nawet 7,5 - 8l, a w trasie przy 90 km/h zejść do 3,7 - 4,9l / 100 km. Robi się trochę za głośny po przekroczeniu 2 - 2,2 tys. obrotów, ale i tak dużo lepiej niż w 1.8 Zetec.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje szóstego biegu, przez co na trasie jazda w trasie nie jest tak fajna jakby mogła być. Jedynka też bym powiedział, że za krótka.
4,0
Układ jezdny
Elektryczne wspomaganie odbiera bardzo dużo frajdy z jazdy ale spodoba się kobietom =) Wprawni kierowcy poczują jakby kierownica nie była połączona z kołami. Nie czuć tak auta, ale to nie przeszkadza. Zawieszenie naprawdę wygodne, dobrze wybiera, ale lepiej uważać na dziury, bo jest dość drogie w naprawach.
3,0
Karoseria
Korozja, korozja, korozja. Nadkola, przednie drzwi, klapa bagażnika.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupek A ogranicza widoczność do przodu. Gruby słupek B mocno szkodzi widoczności na boki. Za to bardzo dobra widoczność do tyłu i łatwo wyczuć auto przy parkowaniu tyłem.
4,0
Ergonomia
Przyjemna obsługa auta z poziomu kierowcy. Brakuje rozbudowanego komputera pokładowego dla kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK. Nie ma na co narzekać, nie ma czego wychwalać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chapeaux bas dla Forda. 5+
3,0
Wyciszenie
Głośny przy dużych prędkościach ze względu na opory powietrza, ale silnik ma świetną kulturę pracy i jest dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, rozsądne ceny części.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie auto godne polecenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobna elektronika czasem zaszwankuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło mi się.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX I 1.6 TDCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX I