Przeniesienie napędu
: Samochód dynamiczny pomimo niedużej mocy silnika (105 KM). Prowadzi się "jak po szynach".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: awaria alternatora i w efekcie siłownika szyby - podobno jakieś przepięcie
5,0
Całokształt
Forda kupiłem w Niemczech z przebiegiem 130 tys. km. Wersja GHIA, skóra, elektryczne lusterka, dach panoramiczny, silnik 1,6 l diesel 105 km. Przejechałem nim w ciągu 3 lat 78 tys. km. Zepsuł mi się alternator i w efekcie tej usterki siłownik szyby, uszkodziłem czujnik wtrysku i raz naprawiałem zawieszenie. Naprawdę niewiele napraw i do tego relatywnie tanich. Samochód doskonale się prowadzi i jest niezawodny. Do tej pory przy stanie licznika 208 tys. km żadnych wycieków i silnik jest suchy. Autko trochę głośne powyżej 120 km/godz i bardzo wrażliwe na silne boczne podmuchy szczególnie przy samotnej jeździe. Fotele kierowcy i pasażera mogłyby lepiej trzymać. Bardzo dobre ogrzewanie i klima. Do tej pory to mój najbardziej niezawodny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Latem z klimatyzacją przy jeździe mieszanej miasto- trasa: 80:20 spalam 6,8 litra, zimą, przy krótkich przebiegach i poniżej -5 st. pali 7-7,3 litra po mieście i 5,8-6,2 l w trasie
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW
[l/100km]