Szukaj

Ocena kierowcy - Ford B-MAX

Fdr, 9 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto jest bardzo dobrą propozycją dla rodzin z małymi dziećmi. Świetnie spisuje się w mieście, a i w trasie nie ma na co narzekać. Dla jeżdżących autostradami dość często polecam wersję ze skrzynią 6-biegową, w mojej 5-biegowej brakuje tej 6 na dłuższych przelotach autostradami... Przesuwne drzwi docenią rodzice wkładający dzieci do fotelika - koniec obijania głową o drzwi ;) oraz gimnastyki. Bagażnik rewelacyjnych rozmiarów nie ma - sprawdźcie, czy wejdzie wam wózek - nasza "parasolka" wchodzi pod skosem zajmując większość jego przestrzeni :/
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakuje pozytywnie. Wersja 100KM 1.0 EcoBoost jest wystarczająco dynamiczna do codziennej jazdy. Spalanie jest niskie jak na takie osiągi (biorąc pod uwagę masę i wysokość auta).
4,0
Skrzynia biegów
Na autostradzie brakuje 6 biegu, na pozostałych drogach i w mieście jest ok. Elastyczność bez rewelacji (w końcu to 1.0), ale nie trzeba ciągle "mieszać" lewarkiem zmiany biegów nawet w mieście.
5,0
Układ jezdny
Jazda tym autem jest bardzo przyjemna. Wysokość na ciasnych łukach da się odczuć, ale nie tak bardzo, jakby się wydawało. Auto jest posłuszne i jedzie tam gdzie chcemy. Zawieszenie pracuje bardzo dobrze i zapewnia komfort i pewność prowadzenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność - tu jest tak sobie. Obracając się w prawo widzimy pasażera a za nim szeroki "słupek" na połączeniu obu drzwi. Zakryty obszar jest dość spory i czasem trzeba odczekać dłuższą chwilę i trochę się powychylać, aby upewnić się, czy nic z naszej prawej nie nadjeżdża. Widoczność do tyłu znośna, ale też bez rewelacji. Ach, Peugeot 309 - tam było jak w akwarium :)
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką - dużo miejsca na napoje (nawet w drzwiach mieszczą się te 1 litrowe). Schowek na okulary pod sufitem. Przyciski w zasięgu ręki, kontrolki czytelne. Konsola obsługi klimatyzacji i nawiewów dość skomplikowana i trzeba czasu, aby się przyzwyczaić. Tylko gdzie położyć telefon..? Dobrze, że jest SYNC (połączenie telefonu przez BT i sterowanie głosowe, odbieranie rozmów itd)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko ogrzewana przednia szyba do świetne rozwiązanie (w opcji). W mroźne dni dość szybko pozwala na rozmrożenie szyby bez konieczności skrobania. Kabina nagrzewa się po przejechaniu paru kilometrów,ale rekompensują to podgrzewane fotele (opcja). W pełnym składzie (5 osób) szyby z tyłu już parują dość mocno, także rewelacji nie ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie czuć, że siedzi się w aucie segmentu B/C . Szczególnie jeśli porównywać auto do starszych modeli sprzed 10-15 lat. Auta bardzo się rozrosły od tamtego czasu i w porównaniu z moją Mazdą 626 (segment D) jakiegoś wielkiego przeskoku w ilości miejsca z przodu nie zauważyłem (pomijając to, że prawą nogą cały czas czuję środkowa konsolę). Z tyłu - no cóż, fotelik + 2 dorosłe osoby - raczej na krótkie przejazdy...
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie - super, jeśli chodzi o silnik (który całkiem rasowo brzmi jak na 1.0 :) i odgłosy z zewnątrz. Denerwuje mnie trochę, że słychać nieco bagażnik (jego zawartość), ale nie jest to specjalnie uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak kosztów oprócz paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania bardzo dobra, ale cena już taka rewelacyjna nie jest.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie aby określić - na razie brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie aby określić - na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford B-MAX