Slabe blachy - latwo i szybko rdzewieja.
Calkiem wygodny - szczegolnie 4 drzwiowy. Z silnikiem 1.4 bardzo sprawnie sie porusza. Raczej do miasta niz na trase, bo trzesie i podskakuje - poza tym calkowity brak aktywnych systemo bezpieczenstwa (ABS, poduszki, napinacze).
Wbrew pozorem nie jest awaryjny (przy zachowaniu wymaganej starannosci), a serwisuje sie za grosze.
Wrażenia
4,0
Silnik
1, 4 - bardzo dobrze sie zbiera.
Dosc kaprysna elektronika - wymaga sporo zabiegow przy duzych przebiegach (zasniedziale zlacza, uszkodzone czujniki, brak masy itp).
Doskonale nadaje sie do zagazowania.
3,0
Skrzynia biegów
Duze luzy na lewarku, szybko wyrabia sie lozysko na sprzegle. Wsteczny czesto haczy.
3,0
Układ jezdny
Miekki, auto mocno sie przechyla w zakretach mimo stabilizatora. Bardzo prosta konstrukcja - wiec prosta i tania w serwisowaniu. Niewielka trwalosc na naszych drogach - szczegolnie sworzen wahacza szybko zaczyna stukac. Gumy zawieszenia lubia piszczec co potrafi byc denerwujace.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium. Trzeba tylko pamietac o martwych polach w lustarkach lub zmienic na asferyczne.
Ma tylko jedna wycieraczke, co niektorych denerwuje bo zostawia duze obszary nie wytartej szyby na gorze.
4,0
Ergonomia
Dwie dzwignie z lewej strony - dzwignia do kierunkowskazow i osobna do dlugich. Wlaczenie swiatel przez przekrecenie wylacznika na dzwigni swiatel dlugich - klopotliwe. Wlaczenie spryskiwacza nie wlacza automatycznie wycieraczki. Nie mozna wylaczyc lampki oswietlenia wnetrza. Zlacze zapalniczki ukryte jest pod klapka na gorze deski - wiec klapa musi byc otwarta jak mamy cos podlaczone do zapalniczki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cieple tylko na szybe lub nogi. Z kratek srodkowych tylko zimne. Kratki boczne calkowicie do ozdoby nawet nie sa polaczone z wentylatorem.
Wentyluje dobrze, grzeje slabo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu troche slabo - ale to przeciez male auto. Fotele z przodu nadspodziewanie wygodne.
3,0
Wyciszenie
Slabo - szczegolnie blaszany odglos pustych dzwi. Slychac zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci tanie jak barszcz, kupa zamiennikow, konstrukcja prosta jak budowa cepa - byle kowal to naprawi, albo mozna sie bawic samemu. Jedyne co wymaga serwisu to ewntualne klopoty z silnkiem - bez testera ciezko cos zdjagnozowac lub ustawic.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomicie - bardzo tani w zakupie i eksploatacji. Jezeli ktos potrzebuje "roweru z dachem" to jest to wlasnie samochod dla niego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stare auto wiec ciagle cos sie poprawia np. przeciekajacy korek chlodnicy, piszczaca dmuchawa, szczotki alternatora, urwana linka sprzegla itp.
W 1.4 typowe sa wycieki spod pokrywy zaworow.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uno generalnie ma problem z hamulcami - sa dosc slabe i wymagaja stalej troski.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW
[l/100km]