Ogólnie nie jest najgorszy, dobrze mi się nim jeżdziło...nawet potargać idzie jak ktoś ma ambicje zapalonego rajdowca :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Do setki przyśpiesza bardzo ładnie - chyba ok. 12 sekund. Jak na lekkie zwarte aut ma fajny zryw. Silnik daje sobie rade,ale na trasie pod górke z większą prędkością już nie daje zbytnio rady. Na 4 biegu można docisnąć do 160 ;) Na 5tce 170 i koniec możliwości seryjnego silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nigdy mnie nie zawiodła, czsami zgrzyta przy wbijaniu wstecznego. W innych egzemplarzach, którymi jeżdziłem drążek stawia opór (nie jest to usterka).
3,0
Układ jezdny
Nie jest to mocna strona, co prawda zawieszenie nie sprawia większych problemów - tuleje na wachaczach trzeba nierwa wymieniać co 10tyś. km (uwaga na zamienniki - tzw. plastelinki). Na zakrętach nieżle choć przy większych prędkościach czuć przecyły albo lądujemy na przeciwnym pasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna. Wizualnie płaska szyba tylnia umożliwia nam parkowanie na centymetry. Przód i na boki też świetnie.
3,0
Ergonomia
Wszytko mamy podręczne i umieszczone tam gdzie być powinno. Czytelne zegary. Tylko szkoda, że wszystko TAKIE TANDETNE... materiały słabej jakości, plastiki...wszystko się tłucze - ale jest na to rada - jak komuśchce się bawićto może w łatwy sposób wytłumić - czas operacji ok. 3 - 4 godzinek. Polecam zamontować kierownice od Fiata SC zamiast seryjnej Uno. Poprrawia wygląd.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew w lato spełnia swoją rolę, choć wiadomo,że to nie klima... jednak zawsze coś. Ogrzewanie -> porażka... trzeba długo czekać aż się nagrzeje, rano w zime musiałem włączyć silnik, po minucie ogrzewanie i czekać z 7-8 minut aż zejdzie z szyb... jednak po kilku minutach jazdy robi się już w miare spoko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest duże zaskoczenie - ja miałem wersje 5cio drzwiową. Z przodu siedzi się wygodnie jest sporo miejsca (choć fotele mogłybyć kubły takie jak teraz mam w Vectrze GT :) Zaskoczenie jest z tyłu --> Siedzą wygodnie dwie osoby i mają sporo miejsca na nogi. Bagażnik nie rewelacja, ale praktyczny, pakowny :)
3,0
Wyciszenie
Silnik 1.4 na wysokich obrotach chodzi b.głośno. Więc na trasie przy 150km/h rozwala łeb... można się do tego przyzwyczaić (ja miałem końcowy wydech jakiś zamiennik za 80 zł - takze wiadomo o.co.chodzi).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie autko i taką moc to nie jest za ciekawie.
Na trasie przy 120 - 140 km/h ok 6,5 - 7,4 litra (tak zawsze mi wychodziło z własnych wyliczeń).
Po mieście potrafi spalić i 9,5 - 10 litrów na setke.
4,0
Stosunek jakość/cena
10cio letni egzemplarz można już kupić za ok. 4000 zł nie jest to tak wiele biorąc pod uwagę,że jego eksploatacja nie bedzie bardzo droga.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przer rok użytkowania i 25 tyś km. zrobiłem tak:
-dwa razy wymieniałem tuleje na obu wachaczach (felerne zamienniki)
-sworzen (i nie słuchajcie kiepskich mechaników, którzy twierdzą,ze samego sworznia nie da się wymienictylko cały wachacz trzeba).
-amortyzatory przód
-poduszki pod skrzynią biegów, pod silnikiem
-przewody hamulcowe (sparciałe)
-tylnia belka - przerdzewiała
- bębny hamulcowe (rozpieraki, tłoczki, przeczyszczone do zera z rdzy, zakonserwowane)
- Zawory w nagrzewnicy
- Cięgna od panela sterowania nawiewem i ogrzewaniem
- klocki i tarcze hamulcowe
- KOSTKI od Świateł przednich ( NIE WKŁADAJCIE ŻARÓWEK O WIĘKSZEJ MOCY) bo kostki bedziecie wymieniac co miesiac ;)
- robiłem zaprawki balacharsko-lakiernicze.
Jak widać wszystko do zrobienia...wszystko da się zrobić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 50 km/h zaciągałem ręczny, paliłem gume przy skręconych kołach, katowałem go zawsze jak miałem nerwy... Redukowałem z 4 na 3 przy 140 km/h...
!!! NIC SIĘ NIGDY NIE STAŁO !!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW
[l/100km]