Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Cyngiel, 20 lat temu
Silnik 1.4 i.e. 70KM 51kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 130 tys. km
Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto dobre z fazy projektu jako mieszczuch segm. B. Miękki - prototyp z 1983. To co w nim włoskie/niemieckie jest bez zarzutu. Rodacy je jednak zbyt mocno SPIEPRZYLI!!! Gdyby nie zespół napędowy i zawieszenie oraz przestrzeń, to byłoby o klasę gorsze od CC sporting. Uno z Włoch do (prod. 1994) są o wiele odporniejsze na korozję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy spokojny OHC 8V, Max mom. przy 3000 obr./min. Nie bierze oleju (od początku Mobil 1 5W/50) i jest absolutnie suchy z zewn.. NAJLEPSZY PODZESPÓŁ TEGO AUTA! Tylko jedna korekta luzu zaworowego przy 30 tys. km. Do 130 tys.km w zakresie tolerancji. Kontrola co 20 tys. km. TRWAŁE TO!!! Od 25 tys. na LPG wtrysk 1 pkt.6,5-8,5 litrów gazu/100km. Niezawodny wtrysk Boscha Monojetronic.
4,0
Skrzynia biegów
Cicha i miarę sucha. Przy dobrze wyregulowanym sprzęgle (PILNOWAĆ!). Przypominam - 1,4 iES -zespół napędowy z Tipo/Tempra!
4,0
Układ jezdny
Trwały, sztywny. Amory do 90 tys., końcówki drążków do 100 tys., wahacze do 120 tys. tyle samo łożyska piast przednich. W prowadzeniu neutralny, lekko podsterowny. Słyszalny.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylko w chłody trzeba dobrze dąć na frontszybę.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew na boki. Grzanie dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment B. Fotele z tyłu na 3,8.
3,0
Wyciszenie
3,75. Mocny silnik pozwala na jazdę przy niższych obrotach niż np. Uno Fire. Do 110 km/h spoko i od 160km/h do 180 km/h spoko... Wersja 1.4 iES, tzw. "bogata".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna 5,8-8,0 LPG 6,5-8,5
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza niechlujnym montażem rodaków z Bielska.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja mimo dodatkowej konserwacji, pierwsza perforacja tyły progów zewn./nadkole tylne, kieszonki tylnych drzwi, miejscami lakierowanie pod psem. Korodujące połączenie progu zewn./płytapodłogowa; zbiornik paliwa, pas tylny, klapa bagażnika, felgi, miska olejowa, pęknięte 2 szyby, spal. diody alternatora, pompa benzyny, termostat oryg., "fabrycznie" oberwane lustra w reflektorach- choć regul. z pozycji kierowcy dziala. Nieszczelne nadwozie-woda pod dywanikami-auto bezwypadkowe! Ocena 2,5

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II