Auto dobre z fazy projektu jako mieszczuch segm. B. Miękki - prototyp z 1983. To co w nim włoskie/niemieckie jest bez zarzutu. Rodacy je jednak zbyt mocno SPIEPRZYLI!!! Gdyby nie zespół napędowy i zawieszenie oraz przestrzeń, to byłoby o klasę gorsze od CC sporting. Uno z Włoch do (prod. 1994) są o wiele odporniejsze na korozję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy spokojny OHC 8V, Max mom. przy 3000 obr./min. Nie bierze oleju (od początku Mobil 1 5W/50) i jest absolutnie suchy z zewn.. NAJLEPSZY PODZESPÓŁ TEGO AUTA! Tylko jedna korekta luzu zaworowego przy 30 tys. km. Do 130 tys.km w zakresie tolerancji. Kontrola co 20 tys. km. TRWAŁE TO!!! Od 25 tys. na LPG wtrysk 1 pkt.6,5-8,5 litrów gazu/100km. Niezawodny wtrysk Boscha Monojetronic.
4,0
Skrzynia biegów
Cicha i miarę sucha. Przy dobrze wyregulowanym sprzęgle (PILNOWAĆ!).
Przypominam - 1,4 iES -zespół napędowy z Tipo/Tempra!
4,0
Układ jezdny
Trwały, sztywny. Amory do 90 tys., końcówki drążków do 100 tys., wahacze do 120 tys. tyle samo łożyska piast przednich. W prowadzeniu neutralny, lekko podsterowny. Słyszalny.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylko w chłody trzeba dobrze dąć na frontszybę.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew na boki. Grzanie dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment B. Fotele z tyłu na 3,8.
3,0
Wyciszenie
3,75. Mocny silnik pozwala na jazdę przy niższych obrotach niż np. Uno Fire. Do 110 km/h spoko i od 160km/h do 180 km/h spoko...
Wersja 1.4 iES, tzw. "bogata".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna 5,8-8,0
LPG 6,5-8,5
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza niechlujnym montażem rodaków z Bielska.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja mimo dodatkowej konserwacji, pierwsza perforacja tyły progów zewn./nadkole tylne, kieszonki tylnych drzwi, miejscami lakierowanie pod psem. Korodujące połączenie progu zewn./płytapodłogowa; zbiornik paliwa, pas tylny, klapa bagażnika, felgi, miska olejowa, pęknięte 2 szyby, spal. diody alternatora, pompa benzyny, termostat oryg., "fabrycznie" oberwane lustra w reflektorach- choć regul. z pozycji kierowcy dziala. Nieszczelne nadwozie-woda pod dywanikami-auto bezwypadkowe! Ocena 2,5
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW
[l/100km]