Silnik
: uno z silnikiem 1,4 na prawde jedzie, swietnie przyspiesza , mozna utrzymac stala dosc wysoko predkosc, do tego silniki te potrafia wytrzymac na prawde duze przebiegi
5,0
Całokształt
Uno to swietny wybor w swojej klasie
jesli ktos dzis szuka auta do powiedzmy 5-6 tys i nie chce szrota z niemiec, a maksymalnie mlode i pewne auto , ktore nie bedzie drogie w utrzymaniu za to bedzie wygodne dynamiczne, praktyczne , przestronne - wygodne w dalszych trasach , pakowne, w miare male z zewnatrz - wygodnie w miescie, do tego jeszcze dynamiczne i oszczedne to powinien bez wahania wybrac uno
ja moge polecic to auto
mnie pare lat temu kosztowalo troche wiecej , ale i tak jeszcze po wykonaniu przegladu oplaceniu ubepiecznia i wymienaie materialow eksploatacyjnych zostalo mi troche kasy z tej jaka mialem przeznaczona na auto , dzis wiem ze kupujac uno dokonalem wlasciwego wyboru
podaje swoj nr gg jakby ktos mial jakies pytania 7991540
generalnie to zapraszam na forum - UNOFANI - tam jest wiele osob ktore chetnie porozmawiaja o uno i doradza co i jak zrobic , naprawic , przerobic, poprawic , ulepszyc etc.
www.unofani.eev.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 1,4 swietnie sprawdza sie w uno, zaskakuje moca i momentem, osiagi w aucie tych gabarytow sa rewelacyjne, nowe samochody tego segmenu moga sie wstydzic ,
na drodze swietnie sobie radzi, latwo mozna wyprzedzac , zdziwienie na twarzach posiadaczy wielkich drogich samochodow tez jest fajne hehe
4,0
Skrzynia biegów
podstawa to olej jak jest wymianiany i na wlasciwy to jest calkiem dobrze , moze skrzynia nie powala precyzja , ale jak ktos juz ja wyczuje to jest zadowolony
5,0
Układ jezdny
jak na auto tych gabarytow jest dobrze , poprawnie sie prowadzi , a do tego wszystkie elementy zawieszenia sa dosc trwale i odporne na nasze drogi
mysle ze wazne jest tez to ze w uniakach nie wystepuja praktycznie luzy w przekladni kierowniczej - sa one niemal wieczne , nie tak jak w innych autach, a do tego mimo iz w uno nie ma wspomagania kierownica kreci sie bardzo lekko
Komfort
5,0
Widoczność
widocznosc jest bardzo dobra i to we wszystkich kierunkach, wazne jest to szczegolnie w miescie i na parkingach , mysle ze rownie wazne jest to dla nowych kierowcow
jezdze roznymi samochodami i wsiadajac do uno na prawde czuc ten komfort psychiczny i pewnosc tego co sie robi krecac samochodem na ciasnym parkingu
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu , bardzo dobrze i pomyslowo rozplanowane, wnetrze dobrze wykonane i przestronne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
celowo zaznaczylem doskonale , mysle ze bardziej poprawnie by bylo wybrac dobrze , ale moze predzej ktos to przeczyta, prawda jest taka ze jesli ktos zapozna sie ze sposobem dzialania sterowania ogrzewania wnetrza to bedzie zadowolony , narzekaja ci co nie czytali instrukcji obslugi lub nie dbaja o swoj samochod - maja niesprawne termostaty , jezdza ze starym plynem itd. pozniej slysze od takich ze im zimno ... przy mrozach jakie ostatnio byly na gaz przelaczalem wyjezdzajac z osiedla - na wskazniku juz jest ponad 50 stopni , najczesciej wtedy tez wlaczaczam ogrzewanie
idac dalej za ciosem , jak auto zimne to nie ma czym grzac , padniety , otwarty termostat wystarczy by silnik mial trudnosci z zlapaniem jako takiej temperatury juz nie mowiac o roboczej , przy okazji przez termostat bedzie tez wiecej palil - bo zimny
po uruchomieniu auta nigdy nie wlaczam ogrzewania - bo to tylko zwiekszy obieg plynu i utrudni silnikowi rozgrzewanie sie ( jakby nie patrzec nagrzewnica to dodatkowa chlodnica silnika )i ani mnie ani jemu cieplo i dobrze nie bedzie hehe
jeszcze do tych marudzacych na zimne powietrze ze srodkowych kratek , raz ze mozna to przerobic , dwa w mercedesach dziala to dokladnie tak samo hehe
duzo o ogrzewaniu jest tez napisane na forum fiata uno - unofani
www.unofani.eev.pl
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co tu duzo mowic - fiat zawsze byl dobry w te klocki
miejsca w uno jest tyle co w wielu kompaktach , a zdecydowanie wiecej niz w innych samochodach segmentu b jak toyota starlet , suzuki swift , vw polo czy skoda felicja
w uno siedzi sie dosc wysoko i wygdonie - dzieki temu jest wiecej miejsca i wszystko dobrze widac
4,0
Wyciszenie
nie jest to limuzyna czy nowy kompakt, ale jak na swoja klase jest dobrze , wiele samochodow tego segmentu jest glosniejszych
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jesli chodzi o ekonomie to ciezko o rywala dla uno
jesli mowa o spalaniu to duzo zalezy od wybranego silnika - 1,0 fire spalaja ok 6 w miescie i odpowiednio mniej w trasie , 1,4 to juz inna bajka , z tym silnikiem sie wyprzedza wszystko w miescie i tak samo na trasie hehe , mowiac troche powazniej duzo zalezy od stylu jazdy , ale po zalozeniu gazu sa to na prawde male koszta , gaz mozna zalozyc do uno za ok 1500 zlotych - 2 generacja , ja zakladalem w myslowicach w AMIR - troche znajomych juz tam montowalo gaz i wszyscy zadowoleni , tak jak ja
w miescie pali miedzy 10 a 13 litrow gazu jesli chodzi o gorne spalanie to wiecej stania w korkach niz jazdy , a jesli juz jazda to ostra :)
jezdzac normalnie w takich warunkach spalanie ok litr, dwa mniejsze , jesli po miescie sie jezdzi , nawet od swiatel do swiatel to do 10 mozna zejsca
na trasie pali ok 7-8 gazu , oczywiscie wszystko w zaleznosci od stylu jazdy , wiecej tez spali np jesli na prawy pas sie zjezdza tylko wtedy gdy ktos jedzie szybciej niz 170-180 km/h
ceny czesci no co by nie mowic sa smieszne przykladowo , wahacz kosztuje 50-70 zlotych, za ok 70 kupuje sie juz calkiem znosne , najlepsze co jest na rynku to ok 100 zlotych czyli jak juz pisalem smieszne pieniadze za te elementy , u konkurencji jest drozej, nie ma co nawet mowic na ten temat
w sumie to wszystkie materialy eksploatacyjne do uno sa wyjatkowo tanie , koszty robocizny tez sa bardo niskie bo auto jest konstrukcyjnie proste , mozna by powiedziec ze genialne w swojej prostocie
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja
auto jest tanie i debiloodporne dzieki swojej prostej konstrukcji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uno to proste auto i nie ma z nim specjalnych problemow , co by do drobiazgow zaliczyc ? ze zarowka sie spali ... to jak w kadym aucie , w przypadku 1,4 czesto bywa ze cieknie z pod pokrywy zaworow ... nowa uszczelka z wymiana kosztuje 15 zlotych heh
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uno jest troche jak czolg , jezdzi az nie zgnije hehe
powazniej troche mowiac - moze uno nie powala precyzja i nowoczesnoscia ale za to dzieki swojej prostocie jest bardzo odporne na trudy eksploatacji , a co do korozji - jesli ktos dba to problemu specjalnie nie ma - nalezy dobrze i regularnie robic konserwacje , nie sa to duze koszta, a auto na pewno sie odwdzieczy
wiecej o tym i innych zagadnieniach dotyczacych uno mozna sie dowiedziec na forum unofanow
www.unofani.eev.pl
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW
[l/100km]