Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Zdzisław, 15 lat temu
Silnik 1.4 i.e. 70KM 51kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik tego autka jest świetnym układem. Po 220.000 km brak oznak zużycia (gaz!). Nie bierze oleju, osiągi nadal świetne. Chodzi jak zegarek
4,0
Całokształt
Autko bardzo przyjemne w prowadzeniu, dobre osiągi, tania eksploatacja. Na pewno nie jest to VW/Audi czy Mercedes ale w swojej klasie i cenie jest bardzo dobrym małym autem miejskim.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo 220.000 km przebiegu pracuje bez zarzutu. Nie bierze ani grama oleju, nie stracił w ogóle mocy, pracuje lepiej niż po wyjechaniu w fabryki. Rozpędziłem samochód do 180 km/h bez większych problemów. Przyspieszenia bardzo dobre, elastyczność również
4,0
Skrzynia biegów
Po wymianie kilku zużytych tulejek w lewarku skrzynia zaczęła pracować precyzyjnie i bardzo płynnie.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ jezdny, z uwagi na małą masę samochodu nie czuć braku wspomagania
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność wszystkich zarysów samochodu. Dobre przeszklenie oraz wąskie słupki umożliwiają bezproblemową obserwację każdego fragmentu otoczenia wokół samochodu
4,0
Ergonomia
Patrząc na rok konstrukcji samochodu ergonomia bardzo dobra, porównywalna z nowymi samochodami w tej klasie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety jest to feler tego samochodu. Cieżko ustawić wentylację tak aby temperatura była średnia. Działa raczej w systemie 0/1 albo jest ciepło albo gorąco
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z uwagi na wielkość samochodu pozytywnie zaskakuje ilość miejsca wygospodarowanego na przednich fotelach. Na tylnich fotelach gorzej, ale nadal przyzwoicie
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika bardzo przyzwoite niestety szum związany z obiegiem powietrza robi sporo hałasu. Jest to też związane z mało opływową konstrukcją nadwozia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój samochód posiada instalację LPG. W trybie jazdy miejskiej pali 10 ltr gazu na 100 km w trasie schodzi nawet poniżej 7 ltr. Koszty części niskie, naprawy nieskomplikowane z uwagi na prostą konstrukcję. Idealny samochód do taniej eksploatacji
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny stosunek jakości do ceny. Kupiłem 9 letnie auto w cenie 6.000,- złotych. Po przejechaniu 90.000 km nie żaluję tej inwestycji, auto odwdzięczyło się mała awaryjnością, świetnymi osiągami i małymi kosztami utrzymania i eksploatacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak znaczących usterek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, które nie wynikają ze stanu polskich dróg (zużycie zawieszenia)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II