Silnik
: duża moc jest do wykrzesania z tego motora bez poważnych ingerencji :) a im więcej się chce wykrzesać, to tym więcej sie ingeruje silnik i osprzęt silnika...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza pochłania UNO szybko ale jeszcze szybciej rdza zjada auta produkowane w PL
Układ elektryczny
: kiepska elektryka i lubi się coś przepalić, wymaga montażu przkaźników np. świateł
5,0
Całokształt
Patrząc na historię, modele, wyposażenie i wersje silnikowe, to całokształt jest... bajeczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu naprawdę nie ma co zarzucić... bo silnik jest żwawy i chętnie wkręca się na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
W Uno Turbo 1.3i.e. były dwa rodzaje skrzyni biegów i w obu dochodziło dość często do usterki zwanej: \"luźny lewarek zmiany biegów\".
4,0
Układ jezdny
W niektórych wersjach silnikowych w UNO stosowano stabilizator. W Uno Turbo również zastosowano stabilizator, dzięki czemu auto nie przechyla się na boki w zakrętach a przy dodatkowo seryjnie lekko utwardzonym zawieszeniu, dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Za małe lusterka i półksiężyc na przedniej szybie, którego wycieraczka ze środka szyby nie zbiera.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Te kilka pierwszych kilometrów jest letnie powietrze ale później już grzeje jak trzeba. Na postoju po zapaleniu auta, to UNO dość szybko nabiera temperatury i grzeje naprawdę dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja wzrostem nie porażam, lecz miejsca jest sporo również dla osób wysokich. Pasażerowie nie narzekają na brak komfortu, bo UNO jest przestronne mimo, że wygląda na małe auto. Przestrzeń bagażowa zadowalająca.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre i nie dające się we znaki kierującemu jak i pasażerom, również w dalekiej trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie głównie zależy od ciężkiej nogi kierującego. Kupując Uno Turbo, to na spalanie nie powinno się narzekać, bo mając takie auto to raczej nikt o ekonomi nie myślał.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak chce się mieć frajdę, to trzeba płacić. Za oryginalne w nienagannym stanie Uno Turbo mk1 czy mk2 trzeba słono płacić w PL a znaleźć je w jakimkolwiek stanie, to już duże szczęście. Za granicą Uno Turbo mają astronomiczne kwoty... ale trafiają się wyjątki i w PL i za granicą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kto ma czas na drobiazgi... ;) ale najbardziej denerwują wpadające suche liście do środka auta po załączeniu nawiewu. Znikająca masa i choinka na wskaźnikach i tylnych lampach - trzeba czyścić punkty masy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba, tak się ma... Uno Turbo potrafi wiele znieść ale bardziej lubi jak wszystko jest doprowadzone do perfekcyjnego stanu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Turbo i.e. 100KM 74kW
[l/100km]