Uniak jest spoko jak na rozwiązania z przed 20 lat. W gruncie rzeczy to był samochód roku. Od 2 lat pojawiła się korozja na dole drzwi i podłodze pod kierowcą. Lakierek po woskowaniu wygląda jak nówka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak miał mniejszy przebieg do 120 tyś był super. Teraz troszke głośniej chodzi zaczoł brać olej ok 2 litry na 10tyś km
wydaje mi się że jest mniej dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
Trzeba sie do niej przyzwyczaić i nie denerwować sie na nią a wszystkie biegi będą wchodziły płynnie
4,0
Układ jezdny
Jak na samochód który powstał w 1983r super
Komfort
5,0
Widoczność
Tylko te lusterka zewnętrzne troszke zamałe. Super autko do parkowania
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim troszke zimno w zime i te parujące tylne szyby(po deszczu albo zimą)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 4 osoby jedzie sie dobrze. Przydała by sie regulacja fotela kierowcy. Jak jade długą trase to po pewnym czasie zaczynają mi drętwieć nogi - mam1,90 wzrostu.
3,0
Wyciszenie
Jest dobre ale mogło by być lepsze. do 100 kmh jest znośnie przy 150 kmh dosyć głośno ale kto i gdzie Uniakiem jezdzi po 150 kmh?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie spalił mi 4,6 litra po mieście 5,5 6 litrów ale trzeba jeździć spokojnie. Po 150tyś siadło sprzęgło a po 180 tyś rozrusznik. tak to tylko elementy eksploatacyjne. Tłumnik co 4 lata do wymiany cena ok 100 zł inne częśći też relatywnie tanie serwisuje go sam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł Kłopot jest z wyciekami z pod rozrządu, aparatu zapłonowego, pokrywy zaworów i półosi napędowych. Reczny chamulec tez jest kłopotliwy reguluje go zawsze przed przeglądem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzęgła( zaczynało szarpać przy ruszaniu) cena ok 270 zł komplet
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 52KM 38kW
[l/100km]