Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Michał Zoger, 17 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie ma najmniejszych kłopotów z silnikiem w tym aucie, ładnie trzyma obroty, łatwy rozruch (nawet przy bardzo niskich temperaturach), nie ma apetytu na olej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : progi sypią się niemiłosiernie
Silnik : co 20 tyś trzeba wymieniać podciśnieniowy reg. wolnych obrotów i uszczelke dekla zaworów, rłośny aparat zaplonowy(bez wpływu na pracę silnika)
Układ hamulcowy : warto zadbać o dźwignie samoregulatorów hamulca ręcznego
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Na codzienne dojazdy do pracy nie wyobrażam sobie nic innego, części tanie, auto ekonomiczne. Polecam ten samochod.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poza ciągłymi kłopotami z podciśnieniowym regulatorem wolnych obrotów i wiecznie wilgotną uszczelką dekla zaworów, silnik jest naprawdę mocną stroną auta. Po pewnym czasie zaczyna robić sie głośny aparat zaplonowy, na szczęście bez wpływu na pracę i niezawodność.
4,0
Skrzynia biegów
Jak do tej pory nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Tylna belka zawieszenia nie do zakatowania nawet na naszych drogach. Wahacze i amortyzatory - starczaja na okolo 100 tyś. ale koszt części bardzo niski.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyny minus to małe lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Raczej ok, deska uboga makabrycznie, ale czytelna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo szybko nabiera temperatury, autko jest cieple. Latem, trochę gorzej, czasamo można sie ugotować. Problemy z odparowywaniem szyb w czasie deszczu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za kierownicą siedzi sie w miare wygodnie, ze względu na gabaryty auta i moje, wszystko co potrzeba jest pod ręką. Z tyłu kanapa nie zagłęboka, co daje podróżującym dość miejsca na nogi, nawet przy maksymalnie wysunietych przednich siedzeniach.
4,0
Wyciszenie
W pewnych granicach prędkosci obrotowych silnika, dość głośno, tak raczej bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ekonomiczne, przy spokojnej jeździe można osiągnąć 6L/100km jeżdżąc tylko po mieście (osobiście użytkuje auto w Warszawie) W trasie, udało mi sie zejść do poziomu 5,25L/100km, ale cały czas 90km/h nie więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kasę jaką wymaga od nas to auto, nie można nic złego powiedzieć o jakości. Plastiki okropne, trzeszczą na dołkach, ale fabrycznie nowy zderzak za 53 PLN, albo kompletny wahacz za 80 PLN. Proszę nie wymagajmy luksusu jak w transatlantyku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co jakis czas auto o coś sie upomni, raczej są to drobne, groszowe sprawy, ale denerwujące.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych napraw, jakie do tej pory wykonałem to była wymiana sprzęgła (110 tyś.) i wahaczy + amortyzatorów przód i tył (106 tyś.), ale to kwestia zużycia eksploatacyjnego, a nie wady pojazdu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II