Jestem zadowolony bo na takie auto było mnnie stać i w sumie szkoda że nie kontynują (unowoczesnili) tego modelu szczególnie z silnikiem 1.0 Fire. Dla 4 osobowej rodziny uczciwie(mało) zarabiającej jest to świetne auto żeby wziąsc dzieci za miasto czy do codziennej jazdy do pracy. MOŻNA SPOKOJNIE SPAĆ - bo na parkingu stoi 30 lepszych fur dla złodzieja a i lekkie wypryski rdzy też mają swój urok.
Wrażenia
3,0
Silnik
8 lat temu jeszcze jako tako, ale przy obecnych samochodach i ich osiągach lepiej trzymac sie prawego lub srodkowego pasa zeby nie byc rozjechanym.
2,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą malo precyzyjne. Lewarek pracuje z oporami. Prz mrozie -15C skrzynia dziala tak ciężko, że trzeba odpalać z wciśniętym sprzęgłem i czekać aż się rozgrzeje skrzynia bo coś trzeszczy tracąc czas np. na skrobanie szyb i odśnieżanie samochodu.
2,0
Układ jezdny
twarde zawieszenie zupełnie nie nadające się na "Polskie" dziury, garby, i łaty w drogach. Przekłada się to na sworznie. Praktycznie co 1-1,5roku do wymiany wahacze. Nierówności przenoszone są na kierownicę
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, ale do lusterek długo nie mogłem się przyzwyczaić. Za bardzo odstają poza obrys auta.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia. Mój nie ma wskaźnika temperatury tylko diodę która niby ma się zaświecić jeżeli silnik jest przegrzany. Ale jeżdźę tym autem od nowości(8lat) i nigdy się nie zapaliła. Czy oni czasem nie zapomnieli włożyć żarówki?
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie świetnie działa w lecie w chłodne lipcowe wieczory. Typowe rozwiązanie na klimat okolic Neapolu lub Brazylii. W Polsce radzę ubrać się ciepło i nawet pomyśleć o czapce naciąganej na uszy. Ogólnie ogrzewanie w Uno to kompromitacja firmy Fiat no ale cóż widziały gały co brały
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca (jestem z nadwagą) - i jest O.K.
Z tyłu wożę dzieci - nie narzekają. Bagażnik wystarczający, a po złożeniu siedzeń bardziej pakowny od Poloneza ze złożonymi siedzeniami. Przez 3 lata woziłem nim towar (paczki) do Aptek i naprawdę bardzo pojemny. Potrafi przewiżc jednorazowo towar nawet za 70 tys. zł ( 10 krotna wartośc obecna auta)
4,0
Wyciszenie
Czasem musze uważać na emerytów i starsze babcie szczególnie przy wyjeżdżaniu z parkingu bo sie nie usuwają (chyba zatem jest cichy)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 6,7l/100 i tak trzyma od ośmiu lat. Na trasie Z Krakowa do Sopot średnia 4,6l/100. Ceny napraw - zależy na jakiego cwaniaka trafimy jak robocizna tania to na częściach nas wyrżnie. Ale można też coś tam zrobić samemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go 8 lat 136 tys.przebiegu. Po 80 tys. wysiadło sprzęgło. Po 120 zaczął przeciekać zbiornik paliwa. Na oryginalnych amortyzatorach zrobiłem ponad 100 tys.km były sprawne(badanie techn.) ale częci zamienne są już niestety tak zrobione aby biznes mechaników się miał dobrze. Dlatego polecam jeżeli macie oryginalne częci to dojeżdzajcie je jak najdłużej - bo zamiennki są fatalne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak patrzę na Peugeota 306 kombi który ma 2 lata mój kolega to zawsze mu powtarzam że moje auto było tylko raz holowane a jego już 3 X za 2 lata. Dlatego uwazm, że stosunek ceny do jakości jest dobry. Trzeba delikatnie jeżdzic hamowac przed nierównościami no i nie wozić teściowych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW
[l/100km]