Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Tymc, 10 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie jak na tą cenę nie ma co wybrzydzać. Wszystko jest przeciętne, nic nie wybija się ponad, ale też nie rozczarowuje. Po prostu wsiadać i jechać od punktu A do B i nie wymagać za wiele, bo to auto za tanie pieniądze, ale dość niezawodne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
Inne : Ogrzewanie
Silnik : Cieknące uszczelki
3,0
Całokształt
Auto dość przeciętne, moc znikoma, komfort średni, dość wysokie spalanie jak na ten litraż. Fabryczne dane mówią o 8 litrach w mieście, mi po kilku latach doszło do 10. Mimo tego naprawy można dokonać samodzielnie (bardzo dobre manuale na fiatuno.pl i na forum unofani.eev.pl) lub u mechanika za grosze, części również taniutkie. Kilka lat temu przywaliłem kobiecie w tyłek w korku, na naprawy wraz z częściami wydałem 500 złotych (a w zasadzie do wymiany był cały przód: oba reflektory, atrapa, zderzak, maska, prostowanie pasa przedniego). Trzeba jednak przyznać, że jako pierwszy samochód bardzo dobry wybór. Gabaryty małe, natomiast ładowność bardzo duża, przewoziłem nim pralki, szafki, dwa rowery też się zmieściły. Do miasta byłby idealny gdyby nie wysokie spalanie, szybkości tam nie potrzeba, a jest mały i zwinny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mam przejechane prawie 160 tysięcy km, żadna naprawa w nim nie była robiona. Cieknie z pokrywy zaworów, ale to uszczelka za 10 złotych i godzina roboty dla niewprawionej osoby. Padł tylko raz alternator, przestał ładować, po regeneracji chodzi jak nowy. Gdyby nie wysokie spalanie dałbym zasłużoną "czwórkę", tak niestety jedynie trzy gwiazdki. Rozrząd bezkolizyjny, kolejny plus.
4,0
Skrzynia biegów
Bez przeszkód zmienia biegi, olej nie był wymieniany od nowości. Jedyny fabryczny problem w moim egzemplarzu to chropanie przy wbijaniu na trzeci bieg, na wysokich obrotach. Nie jest to jednakże problem powszechny dlatego daję 4.
4,0
Układ jezdny
Trochę duży promień skrętu, ciężko się manewruje na parkingu, brak wspomy i można się nakręcić, niemniej mi to nie przeszkadza, pewnie kobietom bardziej. Dobrze trzyma się drogi, nawet na wysokich prędkościach wchodząc w zakręty bardzo dobra przyczepność.
Komfort
4,0
Widoczność
Wahałem się między dobrze a doskonale. Widoczność w porównaniu do nowoczesnych aut iście perfekcyjna. Kwadratowy kształt i duża powierzchnia szyb daje nam wyśmienitą widoczność. Troszkę przeszkadzają szerokie słupki przednie, można też trafić w martwy punkt, ale to się zdarza w każdym samochodzie. W porównaniu do nowszych aut jakimi jeździłem (Ibiza, Camry) jest wyśmienicie!
4,0
Ergonomia
Jest to mały samochód więc wszystko jest łatwo dostępne. Po czasie można intuicyjnie obsługiwać pokrętła i przyciski. Nie jest ich dużo i są dobrze rozmieszczone, także trudno się pogubić.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabiutko. Ogrzewanie to najsłabszy punkt programu. Od nowości grzał słabo, teraz po latach jeszcze gorzej. Dodatkowo z bocznych i przednich kratek nie leci ciepłe powietrze. Jedynie dysze na oknach i bocznie skierowane nad boczną kratką oraz za konsolą środkową na nogi odprowadzają ciepłe powietrze. Łatwo zrywają się linki pokręteł odpowiadające za otwieranie nagrzewnicy i zaworu nagrzewnicy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały samochód to i nie liczmy na ogromną ilość miejsca. Z przodu okej, możemy odsunąć fotel dość znacznie i wtedy nawet koszykarz się zmieści, gorzej z tyłu, w trójkę na tylnej kanapie jest o wiele za ciasno. Cztery osoby to optymalna ilość do w miarę komfortowego podróżowania.
3,0
Wyciszenie
Przy maksymalnych prędkościach i wysokich obrotach silnik jest mocno słyszalny. Mi to jednak nie przeszkadzało, ponadto w porównaniu do Cienkiego 700 ccm to istna poezja. Tam mamy wrażenie jakby silnik znajdował się na siedzeniu pasażera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty znikome, jeśli egzemplarz w miarę utrzymany to jedyne wydatki wiążą się z laniem paliwa, wymianami filtrów i dolewaniem płynu chłodniczego, bo uszczelka lubi przeciekać. Za duże spalanie, bez tego byłoby doskonale.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za około tysiąc złotych możemy mieć niezawodny samochód, który zawiezie nas do celu bez problemu. Dla szukających wrażeń i szybkiej jazdy nie polecam, da się tym energicznie jechać ale kosztem paliwa, żyłując silnik na każdym biegu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W starszym samochodzie, szczególnie włoskim zawsze coś siądzie. A to uszczelki jakieś, ogrzewanie przestanie działać, bezpieczniki się wypalą, rozrusznik nie będzie kręcić itd itp. Nie jest źle, w warsztacie na pewno nie spędzicie dużo czasu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam samochód od 2001 roku z salonu i póki co - odpukać - nie miałem żadnej usterki, raz tylko zawiódł, jak alternator przestał ładować i nie zabrakło mu prądu. Po regeneracji, koszt śmieszny - 100 zł, działa do dzisiaj.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II