Karoseria
: korozja progów, kielichów, dolnych partii drzwi
Układ elektryczny
: drobiazgi, dźwigienki za kierownicą, rozrusznik, silnik krokowy itd.
Przeniesienie napędu
: drążki zmiany biegów bardzo szybko się wyrabiają
4,0
Całokształt
Bardzo praktyczne nadwozie i ekonomia rekompensują brak dodatkowego wyposażenia i luksusów. No i do tego wielki bagażnik!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek 1.0 z przebiegiem ok 90 tyś. - bez zastrzeżeń. 1.0 w bardzo lekkim aucie, niezbyt wytężony, ale za to elastyczny, do miasta nie potrzeba niczego więcej, ale na krótkiej trasie przy spokojnej jeździe właściwie też OK. Ocena byłaby jeszcze lepsza, gdyby nie drobne usterki elektryki, które od czasu do czasu uprzykszają życie.
3,0
Skrzynia biegów
Do samej skrzyni biegów nie mogę mieć zastrzeżeń, dobrze dobrane przełożenia, bezawaryjna. Gorzej jeśli chodzi o dźwigienki zmiany biegów - to jest element, który często wysiada i powoduje, że mało precyzyjne jest wkleszczanie biegów.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe ale za miękkie, jeśli ktoś ma bardziej agresywny styl jazdy. Oprócz Fiata Uno jeżdżę często innymi autami i muszę przyznać, że zawieszenie Uno wymusza spokojną jazdę, bo po prostu bałbym się na takim chwiejnym zawieszeniu jechać szybciej!
Komfort
4,0
Widoczność
Oceniłbym na 5 gwiazdek, gdyby nie zbyt małe lusterka boczne. \"Martwa strefa\" jest tak duża, że każda zmiana pasa wymaga obracania głowy do tyłu.
A poza lusterkami jest doskonale, żadne współczesne auto nie ma tak dobrej widoczności jak Uno.
3,0
Ergonomia
Proste auto, z poprawnymi rozwiązaniami, bez dodatkowego wyposażenia, więc nie ma za bardzo co oceniać. Każdy kto do niego wsiądzie chcąc włączyć kierunkowskaz najpierw włącza długie światła, ale potem można się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie tak źle, jak na mały silniczek nagrzewa się dość szybko. Szkoda, że wentylator ma tylko dwie prędkości ruchu do wyboru, bo na najwyższym biegu bardzo głośno chodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największy atut Uno - jest niesamowicie przestronny jak na tak malutkie auto. Tylna kanapa ma regulowane oparcie, więc bagażnik można powiększyć kosztem tylnych siedzeń. Wokół kierowcy jest dużo miejsca, nic nie zawadza.
3,0
Wyciszenie
Porównując do współczesnych aut - nie ma o czym gadać. Ale jak na swoje czasy jest OK, w miarę tłumi dźwięki od zawieszenia, silniczek spokojnie sobie mruczy nie denerwując użytkowników.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez dwóch zdań jedno z najtańszych aut w eksploatacji. Proste rozwiązania powodują, że części i naprawy są śmiesznie tanie. Za grosze można kupić nie tylko Uno, ale i inne małe autka, ale w eksploatacji chyba Uno nic nie przebije, może Cinquecento?
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu i eksploatacji jest tak niska, że można wybaczyć różne mankamenty
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do naprawy zwykle są drobiazgi, elektryka, drążki zmiany biegów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne mechaniczne usterki nie trapią Uno, obniżyłem ocenę ze względu na korozję, która dotyka praktycznie każdy egzemplarz!
Jeśli ktoś planuje kupić Uno i cieszyć się nim przez kilka lat przede wszystkim musi zwrócić uwagę na korozję i szukać jak najzdrowszego auta!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW
[l/100km]