Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

Artur, 13 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : to że ten samochód się trzyma kupy i jest bardziej niezawodnych od starych aut konkurencji w tej cenie. Choć ta niezawodność wynika głównie z jego prostoty i tandety.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Uno rdze mialo w salonie w pakiecie gratisowym. Gnije w naszych warunkach strasznie.
Zawieszenie : Jakby choc był stabilizator tak jak w 1.4,1.5 i dieslach..
Inne : Tandetnie w środku - dobrze że auto ma silnik a nie konia na lejcach z przodu ;-)
3,0
Całokształt
Ot. Przecietny samochodzik - można go lubic bardzo i wybaczać wiele, a jak sie go nawet kocha to widzi sie także jego wady i realnie go ocenia. Gdyby nie blacha to jego ocena była by sporo wyższa, po prostu postępująca korozja zniechęca do większych inwestycji w taki samochód. Świetne auto jeśli ktoś szuka taniego, ekonomicznego i prostego w naprawach auta. Znacznie wygodniejszy niż CC czy stara Corsa albo Fiesta. Części tanie jak barszcz. Koszt zakupu śmieszny. Jedyny wymóg - znaleźć taki co ma więcej blachy niż rudej...
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo wszystko dobrze, nie jest to demon szybkosci, wrecz przeciwnie- ale w dobrej kondycji daje rade. Mój jest po zatarciu i z brakiem kompresji na jednym garze wiec jest słaby ale nie zawodzi - pali i śmiga. Plusy : Prosta konstrukcja Bezkolizyjny rozrząd bardzo tanie naprawy tego motoru. Jeśli ktoś chce poszaleć to 1.4 niech kupuje.
3,0
Skrzynia biegów
125 tysiecy, synchronizatory na 1 i 2 raz działają raz nie, plus taki że nie wyje, ale skrzynia za rewelacyjna nie jest.
3,0
Układ jezdny
Tu też szału nie ma. w 1.0 niestety oszczędzano i nawet stabilizatora nie ma :-( co jest niestety odczuwalne. Auto nie zachęca do szybkiej jazdy, szczególnie za zakrętach. Jazda po dziurach też jest średnio przyjemna i stabilna - Ogólnie jest słabo, ale też czego wymagać za takie pieniądze. Ew. naprawy zawieszenia natomiast proste i tanie.
Komfort
5,0
Widoczność
No tu jest super, małe przeszklone akwarium. Wszystko widać. Minus troszke małe lusterka i wiecznie parująca tylna szyba.
3,0
Ergonomia
Siedzi się wygodnie, bo w miarę wysoko. Niby wszystko pod ręka, ale szału nie ma. Radio za nisko Przyciski na konsoli troszkę małe. Przeciętnie i tyle.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włoski patent z zimnym powietrzem z kratek środkowych sprawdza sie latem - taka mini klima ;-) Natomiast zimą dużo gorzej, co prawda ciepło sie robi szybko, ale zanim to powietrze obleci kabine to troszke trwa. Z tego też powodu tył jest niedogrzany i paruje. U mnie linka z pancerzem od sterowania zaworem nagrzewnicy zacina sie, wiec mam zdjęta obudowę i ręka sobie zaworek otwieram. Od czasu zdjęcia obudowy jest porządne ciepło na nogi w końcu nie marzną :-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak n wymiary zew. jest dobrze. Ja 185cm i ponad 100kg mam wygodnie. Z tyłu ktoś jeszcze klapnie w razie czego. Ogólnie nie jest to limuzyna i komfortu średni, ale miejsca jest sporo biorąc pod uwage klasę autka. Bagaznik tworzy takie microkombi co pozwala na wożenie różnych rzeczy - meble, lodówki, pralki itp ;-) O wiele lepiej niż w Corsie B i Fieście.
3,0
Wyciszenie
Lepiej niż w CC700 ale to nie jest wysoki próg wymagań.. Fabrycznie ujdzie, niestety często łączenie na tłumiku pada i troszke hałasu robi. motor i układ jezdny przy wiekszej predkości też słychać. Ale znowu biorąc pod uwage cene pojazdu to można przymknąć oko ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało może nie pali bo w Łodzi w korkach do 10 L gazu, a potrafił na starym parowniku nawet 12. Na trasie 6-6,7 litrów, chyba ze pedzimy po autobanie to 7. Ceny części to istna bajka - jedno z najtańszych aut - masa zamienników. Naprawy proste i tanie - dużo można zrobić samemu bezkosztowo praktycznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma chyba praktyczniejszego i tańszego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi psują sie troche cześciej niż droższych autach - jest to jednak dosyć tandety samochód i stąd te awarie. Plus taki ze ich usuniecie jest proste i tanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wielkich awarii powstałych samych z siebie brak - Choć wytrzymałość niektóych elementów nie jest zbyt rewelacyjna. Chyba że do poważnych usterek zaliczymy blache - tutaj jest to \"neverendigstory\" ;-)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
7,3
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Uno II