Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

seal, 16 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,15
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak na obiegową opinie o Fiatach,że są tak mocno awaryjne.W sumie dopiero przy 192 tyś padł na trasie.
3,0
Całokształt
Gdy w 2000 go kupiłem był inny rynek.Trzeba mieć świadomość, że to jest konstrukcja z lat 80 ubiegłego wieku(brak ABS, poduszek,napinaczy,stref zgniotu itp.)Jak ktoś chce go kupić jako używany to odradzam ponieważ będzie to loteria i trzeba być przygotowanym na różne niespodzianki.Ja mam o tyle lepszą sytuację bo mam go od nowości i wiem co w nim zrobiłem i co może ewentualnie zaraz paść.Sporo w ocenach było o rdzy.Panowie jak się nie zrobi zawczasu antykorozji to się ją ma.Ja nie wiem co to jest rdza w moim UNO.Generalnie uważam,że dobre czasy na UNO już minęły.Kupując 2000 roku wiedziałem,że to już jest stara konstrukcja.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jak i elastyczność na 80 lata niezłe, ale dziś to już nie wystarcza.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Jak wywaliłem pierwsze amorki i dałem gazowe KAYABY to jest lepiej ale i sztywniej.Na za krętach tak się nie pochyla i jak widzę przed sobą kolesia w FOCUSIE, który przyhamowuje na łuku a ja nie, to ogarnia mnie śmiech! To chyba nie jest źle z tym układem jezdnym?
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra.Za małe lusterka.
4,0
Ergonomia
Uwzględniając czasy projektu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepsko.Wentylator ma 3 biegi.Słabo grzeje w zimie.(warto co jakiś czas odpowietrzać nagrzewnice).Żeby liście nie wpadały warto założyć filtr przeciwpyłkowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może być.Duży bagażnik 270l.Chyba nie najgorzej w stosunku do dzisiejszych auta z klasy B (np.Grande Punto 275l).
2,0
Wyciszenie
Do 90 km/h da się wytrzymać, ale jak na dzisiejsze czasy to kiepsko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jeszcze ujdzie.Z tą ekonomicznością to bym dyskutował.Na początku robiłem 30 tyś.rocznie czyli dwa przeglądy po 15 tyś.Części różnie kosztują.Oryginały w cale nie są takie tanie(np.wymieniałem klapkę od skrytki 250zł za kawałek plastiku bo stara po sklejeniu zawiasów i tak nie trzymała,a na szrocie wszystkie były wyrobione.Najlepsze było jak chciałem wymienić obudowę filtra powietrza ponieważ wyrobiły się plastikowe zawiasy i obudowa ciągle się rozpinała w czasie jazdy, to w ASO krzyknęli 430zł problem rozwiązałem przy pomocy sreberek od kwiatków i to za darmo).Podsumowując jak ktoś ma małe przebiegi i mało najeździł kilometrów to jest ekonomiczny.Dla mnie po podliczeniu wszystkich rachunków już nie.
3,0
Stosunek jakość/cena
W czasie kiedy go kupowałem jako nowy to z rabatami może być.Gdyby to było dziś już nie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana mechanizmu wentylacji,wymiana tylnej lampy,naprawa tylnego spryskiwacza,wymiana 2 razy tylnej szyby(ponoć pękają przez te druciki jak się za długo je nagrzewa),wymiana silniczka krokowego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 80 tyś padł alternator.192 tyś holowanko z trasy padło drugie sprzęgło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II