Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

pawka, 16 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Dobrze lepiej taniej UNO. Warto się nim zainteresować :]
Wrażenia
4,0
Silnik
Te 45 KM naprawdę potrafią zadziwić :] W mieście osiągi więcej niż dobre. Wiem że może to rozśmieszyć innych użytkowników samochodów z mocniejszymi silnikami ale jak na tak lekkie autko ( około 760 kg) daje rade. Silnik do 80- 90 km/h rozpędza się naprawdę ładnie i ochoczo. Powyżej 90 zaczyna mu brakować tchu. Samochód wyraźnie reaguje na zmianę obciążenia - w pojedynkę daje rady wyprzedzać- więcej osób to już masakra - 5 to prośba o śmierć :P Nie dziwie sie że jadąc ze mną mama modli sie na bocznym siedzeniu :P Silnik dobrze znosi LPG - jedynie trzeba uważać na uszczelkę pod głowicą - a jak już padnie to trzeba ją porządnie wymienić - ze szlifem głowic- bo inaczej naprawa chwilowa - na około 10 tys km
3,0
Skrzynia biegów
Tu niestety problem. Skrzynia niestety mało precyzyjna, szybko łapie luzy - pomagają zestawy naprawcze, ale trwała i niezawodna. Doraźnie pomaga przesmarowanie cięgieł do wybierania biegów - problem ciężko wchodzą biegi - 2 i wsteczny
4,0
Układ jezdny
Znów dobrze. Samochód wysoki przez co podatny na boczne podmuchy wiatru, jednak.... Zadziwiająco dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Sprawnie pokonuje zakręty. Polecam zamianę opon z seryjnych 135 na 155 albo chociaż na 145 - choć więcej samochód pali to bezpieczeństwo lepsze. Samochód bez wspomagania ale jego lekkość nie sprawia problemów przy parkowaniu. Również bez wspomagania wyraźniej lepiej jeździ się w trasie - wiemy przynajmniej gdzie jedziemy w odróżnieniu od ukłądu jezdnego zastosowanego w np. Astrze III
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć - ideał- wzór do naśladowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko logicznie ułożone , nie ma niespodzianek jak w cytrynach :p Przełączniki kierunkowskazów mogłyby być trochę wyżej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niedobrze... O ile chłodzić daje rade o tyle ogrzać samochodu to ono nie daje rady zupełnie. Pomaga przerobienie układu tak aby ciepłe powietrze leciało ze środkowych kratek
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca w środku- lepiej niż się można spodziewać. 4 osoby podróżują całkiem wygodnie. 2 może udać się nawet w góry:P
3,0
Wyciszenie
Znów nie bardzo. Zawieszenie działa równie głośno co wysokiej klasy zespół rockowy. Deska trzeszczy tak , że co wytrwalsi posiadacze zrozumieli nawet co chce ona do niego powiedzieć :p Silnik przy wyższych obrotach wyje jak dziewica
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu rewelacja i największy plus. Orientacyjne ceny podzespołów : Układ hamulcowy: wymiana klocki komplet, tarcze- oryginalne fiatowskie, przewody elastyczne miedziane - polecam nie korodują jak fabryczne, bębny tył 2 szt. kompletne z palcami rozpieraka h. ręcznego i nowymi cylinderkami, zacisk regenerowany przód, płyn hamulcowy, tłoczek to zacisku i inne materiały potrzebne do montażu - KOSZT całkowity części 450 zł - tyle to kosztują 2 tarcze i 2 kpl. klocków do astry a nie prawie cały układ hamulcowy jak w uno. Części zamiennych niezliczona ilość, dostępność - doskonała, ceny niskie, koszt napraw niski lub zerowy - można podziałać samemu ponieważ samochód jest równie skomplikowany konstrukcyjnie co noźyczki lub cep .
5,0
Stosunek jakość/cena
Super po prostu - brak konkurencji- no może tylko inny Fiat :p Ale za te pieniadze nie kupicie niczego obszerniejszego i wygodniejszego od niego
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz przez 11 lat użytkowania samochód mnie zawiódł - nie ruszył- zerwany przedwcześnie pasek rozrządu- i tu uwaga- silnik bezkolizyjny więc oprócz wymiany paska zero innych kosztów związanych z zerwaniem. OGROMNY plus silnika. Sypią się drobiazgi ( niesprawny mechanizm opuszczania szyb, zacinające się zamki)ale im mniej elektryki tym mniej zawodności. Uwaga na alternator- nie warto inwestować w oryginalny - czuły na zalanie wodą
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu najważniejsza usterka którą zakwalifikuję do poważnych. Rdza. Samochód równie podatny na atak Rudej jak człowiek na łapówki :P. Pomagają szybkie zaprawki.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
7,3
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Uno II