Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

tstankiewicz@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
2,85
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na tak małą moc jest całkiem żwawy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : silniczek krowkowy przepustnicy
Inne : silniczek do naawiewu - 2 razy był już naprawiany, a żeby go wyjąć, samochód musiał spędzić kilka godzin u mechanika (rozbieranie deski rozdzielczej)
3,0
Całokształt
Auto proste, tanie - i niestety idzie to w parze z jakością wykonania. Główną wadą auta jest sposób wykonania i jakość użytych materiałów. Psujący się wentylator do nawiewu, pasy bezpieczeństwa, liście wlatujące do nawiewu., czujniki otwarcia drzwi ledwo działające w zimie, zepsuł się kiedyś nawet przycisk do zerowania licznika przebiegu. Auto proste, nadające się do jazdy, sprawiające jednak dużo kłopotów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 45KM zachowuje się świetnie.
3,0
Skrzynia biegów
Są problemy z wrzucaniem biegu wstecznego. W ogóle biegi zmienia się, jakb wszystkie elemnty w skrzyni były drewniane - w porównaniu z innymi samochodami, nie działa to zbyt dobrze.
2,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, ale samochodem jedzie sie jak rowerem. Po założeniu amortyzatorów gazowo-olejowych czuć w samochodzie i na kierownicy nawet, czy asfalt jest chropowaty.
Komfort
4,0
Widoczność
To akurat plus, widać dosyć dobrze dookoła, jednak lusterka boczne mogłyby być nieco większe.
3,0
Ergonomia
Jak już mówiłem samochód prosty, nie ma więc wiele elementów do obsługi. Mogłoby być gorzej, ale lepiej też - jest więc przecietnie.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oj, to słaba strona Uno. Cały system jest rozwiązany dosyć dziwacznie (osobny obieg powietrza zimnego, - bezpośrednio z zewnątrz, osobny jest obieg powietrza ogrzewanego (inne wloty)). Nawiew hałasuje dosyć znacznie, a do tego już 2 razy zepsuł się wentylator.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochód jest tu dużo miejsca - zarówno w środku, jak i w bagażniku.
2,0
Wyciszenie
Jak na dzisiejsze czasy, to kiepsko. Gorzej było w Zastavie 110P i Skodzie Favorit, ale tu nie jest dużo lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miarę. Dzisiejsze, nowoczesne silniki są bardziej ekonomiczne, jednak po założeniu LPG nie jest to problem, samochód na gazie (instalacja Landi Renzo) jeździ właściwie tak samo, jak na benzynie - brak odczuwalnego spadku mocy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie można spidziewać się czegoś innego (kupiony w 2000 r. za 24000)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu strasznie - pasy bezpieczeństwa, wentylator nawiewu, śniedziejące styki, zamek do bagażnika, woda zalewająca samochód (odpływa zatkany liśćmi), tylna wycieraczka, która nie zawsze działa, można by dużo wymieniać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych, to w kilkudniowym samochodzie do wymiany była pompa wodna. Potem z poważnych rzeczy to poduszki amortyzatorów, silniczek krokowy przepustniczy, hallotron

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i.e 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
7,3
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Uno II