Przeniesienie napędu
: Wycieki i zużycie (ale które auto tego nie ma na naszych drogach...)
3,0
Całokształt
Egzemplarz z końca produkcji, i do tego zadbany, pewnie nie będzie sprawiał większych problemów - starsze roczniki to już inna bajka. Zmorą jest korozja - ranty drzwi, podłoga, nadkola... Przy kupnie zalecany porządny przegląd całości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto jest lekkie więc nie ma problemu z mocą. Nawet z pełnym obciążeniem i dwoma rowerami na dachu. Oczywiście wtedy trzeba się trochę postarać, żeby go rozpędzić. Nie jest też szczególnie głośny.
2,0
Skrzynia biegów
Nie dość, że mocno haczy, to zamachy ma iście autobusowe. Elastyczność znośna.
3,0
Układ jezdny
Witajcie wszystkie dziury i nierówności. Poza tym dość bezpośredni. Auto jest bardzo zwrotne i łatwo się nim manewruje. Pamiętamy rzecz jasna że nie ma wspomagania! Ale moja żona, choć drobnej postury, nie miała z tym problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
No teraz już takich aut po prostu nie robią. Idealne dla początkującego kierowcy. Polecam wymianę lusterek na sferyczne.
4,0
Ergonomia
Co nieco dodać, ale nic ująć. Sporadycznie występował problem ze znalezieniem dźwigni do pokrywy silnika ;). Mimo, że auto nie posiada regulacji kierownicy i tylko podstawową siedzenia, można znaleźć wygodna pozycję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tyle się naczytałem na początku użytkowania, że takie marne ogrzewanie, a okazało się, że niewiele ustępuje piecowi hutniczemu. Pod warunkiem wszakże, że cały układ jest sprawny. Co do chłodzenia, to latem sprawia wrażenie jakby miał zamontowaną klimatyzację - jeden z naszych znajomych był w szoku!!! Oczywiście powyżej \"2\" huczy niemiłosiernie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porządku. Przestronne i stosunkowo wygodne - pamiętajmy że to konstrukcja z lat \'80. Wszak był to samochód turystyczny.
1,0
Wyciszenie
Od setki lepiej wyłączyć radio, bo słuchać się nie da, a i rozmowa jakoś się nie klei.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie to pali jak mój obecny Ford Focus kombi z silnikiem 1.6 TDCI - a nawet ciut więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś potrzebuje taniego auta do jazdy po mieście i na niewielkie wyprawy - polecam. Koszta niezbyt wysokie, pod warunkiem, że nie inwestuje się w blacharkę. Bardzo dobre autko dla kogoś kto uczy się jeździć - pozwala wyczuć drogę i ma świetny widok z wewnątrz.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze mieć znajomego mechanika, który w miarę szybko nareperuje nam autko. Na szczęście koszta napraw są niskie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 44KM 32kW
[l/100km]