Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

prosportkarol@poczta.fm, 14 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niskie koszty utrzymania, pojemność wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wspomniane \"nie trzymanie oleju\" przez popychacze to typowa usterka tego silnika, często zdarza się słychać klekoczącego jak diesel seicento czy uno ale podałem wyżej jak sobie z tym poradzić bez wydatków i roboty
Inne : Przegnity od spodu zbiornik paliwa. Też dość powszechne zjawisko z powodu takiej ramki zgrzanej z dolną częścią zbiornika. Właśnie na zgrzewach tej ramki dochodzi zazwyczaj do rozszczelnienia. Na szczęście nowy zbiornik to tylko 130 zł.
4,0
Całokształt
Niepozorne ale ma swoje zalety. Dowodem 19 lat ciągłej produkcji w praktycznie niezmienionej wersji. Niewiele innych samochodów było produkowanych dłużej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie słaby, 39 KM to nie rakieta ale w 1-2 osoby w mieście radzi sobie przyzwoicie, a jak trzeba to w 5 osób + przyczepa 400kg i 600km też zrobił (spalając przy tym śmieszne ilości paliwa -6,5l/100km) tylko trzeba pamiętać co się ma pod maską, żeby go nie zajechać. Nie protestuje nigdy , nawet na V biegu przy 55km/h, jednak dla tej prędkości stosowny byłby IV. Silniczek w zasadzie bezobsługowy, prosty i dostępny od wszystkich stron, dużo luzu pod maską i do tego rozrząd na łańcuszku - w zasadzie dożywotni, ale wtedy słyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Zeby pożądnie przyspieszyć trzeba go trochę wkręcić w obroty ale to raczej nie wina skrzyni tylko małej mocy i nikt tu nic lepszego nie wymyśli. Biegi wchodzą lekko ale skok lewarka jest dość długi więc bardzo szybka zmiana biegów jest raczej niemożliwa- uno preferuje emerycki styl jazdy. Na niższych biegach skrzynię nieco słychać
4,0
Układ jezdny
Prosta konstrukcja=łatwe naprawy=tanie części=niski komfort czyli coś za coś. Ale do jakiego samochodu oprócz uno można kupić kompletny wachacz ze sworzniem zwrotnicy i silentblokami za 60 zł? Wbrew pozorom jeśli pamięta się że uno to nie czołg to zawieszenie może być trwałe. U mnie po 113 tys km wciąż zawieszenie nie potrzebyje naprawy. Przy ostrym pokonywaniu zakrętów na dużej prędkości tył ma skłonność do ucieczki na zewnątrz
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej to miałem tylko w busie i w vanie. Wąskie słupki, po prostu akwarium.
4,0
Ergonomia
Wszystko, czyli 3 przyciski,2 pokrętła, i 3 dźwignie łatwo dostępne, pozycja za kierownicą zadowalająca
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w miarę, choć 2 bieg dmuchawy upierdliwie głośny ale za to ogrzewanie to chyba na włoski klimat śródziemnomorski i zimy z temperaturą +10st.C. Przy 4-5 osobach w zimny dzień można liczyć na odparowanie tylko szyby czołowej i przednich do połowy (ewentualnie).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bdb, z pomiarów wyszło że tak samo jak w fabii i corolli (2000r). Z tyłu raczej miejsca jest dla dwóch choć trzy pewnie też dojadą, ale przy cofnięciu foteli przednich to z tyłu nikt już nogi na nogę nie założy. Bagażnik dość duży i ustawny a po złożeniu oparcia kanapy to już całkiem spory
4,0
Wyciszenie
W mieście zadowalająco jeśli unika się wkręcania powyżej 3000 obr., w trasie komfortowo do ok 90km/h. Powyżej silnki słychać już wyraźnie choć nie tak jak np w polonezie czy starym dieslu, a do tego szum powietrza. Jeśli komuś za głośno, proponuję sobie przypomnieć ile zapłacił za uno i aspiracje wracają do właściwego poziomu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest AUTO DLA PRAWDZIWEGO SKNERY!!! Średnio w mieście 5,5-6,0, w trasie max 5,0 a zejście do 4,5 l nie stanowi problemu, trzeba tylko zwolnić do 90km/h. Części kosztują grosze w porównaniu z np autem \"dla ludu\", oplem czy francuzami. Prostota konstrukcji nie skłania do odwiedzania warsztatów naprawczych. Zwyczajnie bierze się narzędzia i większość napraw robi samemu, a w razie czego z racji popularności modelu większość mechaników nie ma z nim problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie autko miejskie z możliwością korzystania poza miastem. Mizerne osiągi z nawiązką rekompensowane są przez niskie koszty utrzymania (np OC na cały rok to 160 zł). Dobrze wykorzystana przestrzeń wewnątrz powoduje, że z pozoru mały z zewnątrz samochód w środku jest całkiem pojemny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
osłony gumowe przegubów półosi, mieszki przekładni kierowniczej, bębenki zamków, jeden z popychaczy hydraulicznych czasem nie trzyma oleju po długim postoju, cichnie po przejechaniu ok 1 km ale można go uciszyć uruchamiając silnik na 3 sekundy aby powstało ciśnienie oleju w układzie a następnie zgasić na chwilę i uruchomić ponownie, więc szkoda roboty, jeżdżę tak 2 lata i jest ok. Poza tym korozję trzeba namierzać i w miarę szybko likwidować bo blacha cienka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tłumik po 8 latach, zbiornik paliwa przegnił po 8 latach,
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II