powinien się mniej psuć, miałem wczesniej 3 japończyki, jeden 10 letni ale takich awarii nigdy nie miałem jak we fiaciorku; jest to samochód potwornie prosty, bez żadnych wodotrysków, jako autko w mieście do pracy spisuje się doskonale, jako samochód na wakację odradzam z całą stanowczością;
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik pracuje dość dobrze, generanie nie narzekam, jest trochę głośny gdy jest zimny; mam go od 1,5 roku i zauważyłem że silnik to chyba jedyna mocna strona tego samochodu
2,0
Skrzynia biegów
działa fatalnie; często zacinają się biegi i bardzo ciężko chodzi, chyba że moja jest zepsuta; raz mi się zacieła, pewnie ukłąd sterowania jest do wymiany
4,0
Układ jezdny
jak na taki samochód to jestem mile zaskoczony; jest w miarę wygodny, trochę za miękki
Komfort
4,0
Widoczność
małe lusterka boczne; ogólnie widoczność dość dobra
4,0
Ergonomia
na przyzwoitym poziomie;
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
długo się nagrzewa; fatalnym rozwiązaniem jest nawiew zimnego powietrza ze środkowych wlotów, trzeba je zamykać zimą bo jest strasznie zimno
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
daję ocene dobrą, bo jak ta taką klasę samochodu to jest całkiem przyzwoicie
2,0
Wyciszenie
przy prędkościach powyżej 110 km/h jest zbyt głośny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ten silniczek pali naprawdę niewiele; zastanawiałem się nad instalacją LPG ale stwierdziłem, że to nie ma sensu; na trasie 5/100 przy prędkości ok. 110 km/h, w mieście 6,5/100; przeglądów w ASO nie robię, u prywaciarzy naprawy są tanie, zdecydowanie tańsze niż w samochodach niemieckich, ceny części są przyzwoite
4,0
Stosunek jakość/cena
cena jest bardzo niska, części są tanie, zużycie paliwa niewielkie; biorąc to wszystko pod uwagę opłaca się kupić ten samochód, chyba że ktoś nie ma czasu jeździć zbyt często na warszat; przypuszczam, że trafiłem na wyjątkowy pechowy egzemplarz ale mógłby psuć się rzadziej; jako samochód do pracy w mieście, nawet taki stary, warto kupić;
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalają się żarówki na konsoli, cieknie spod uszczelki przeniej szyby i z pod maski - woda wlatuje do środka na dywanik, to mnie najabardziej denerwuje; czytałem isłyszałem że to nagminna usterka uniacza; można to jakoś uszczelnić ale nie wiem jak; pewnego dnia miałem po deszczu 3 cm wody na podłodze; to chyba lekka przesada
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z tą pozycją nie jest nalepiej; mój ma 11 lat, przebieg 180000 więc być może ma prawo się psuć ale bez przesady; w ciągu 1 roku wymieniłem pompę wodną i rozrząd, korektor zapłonu, kopułkę aparatu zapłonowego, przewody, wahacz, łożysko w przenim kole, amortyzatory, łożysko oporowe sprzęgła i inne drobiazgi; mam nadzieję, że jak to zrobiłem to nie włożę w niego w ciągu najbliższych 2 lat;
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 45KM 33kW
[l/100km]