Układ elektryczny
: dość często przepalające się żarówki
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
po 7 latach całkowicie niezawodny bez żadnych wycieków; nieobciążony radzi sobie z lekkim autkiem w miarę dobrze, obciążony miewa spore trudności z elastycznością w trasie,ale w końcu to 1.0 o mocy 45KM;
3,0
Skrzynia biegów
stosunkowo głośna praca skrzyni,długie drogi prowadzenia drążka i czasem problemy z wrzuceniem jedynki-powtórka przynosi oczekiwany efekt; w zimie olej gęstnieje i przez pierwsze kilometry skrzynia pracuje z oporami,ale potem wszystko wraca do normy
4,0
Układ jezdny
miękkie zawieszenie przyjemnie pochłania nierówności,choć okupione to jest nieco nerwowym zachowaniem podczas szybko pokonywanych zakrętów (opony 135/80 R13),minusem są skrzypienia sprężyn zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra we wszystkich kierunkach,minusem są małe lusterka boczne z martwym polem-wymagają przyzwyczajenia;na nierównościach drży lusterko wsteczne
4,0
Ergonomia
wszystko jest poprawnie rozmieszczone i czytelnie oznakowane-nie ma problemów z obsługą
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie zimą po kilku przejechanych kilometrach daje sobie radę,można;chłodzenie latem jest przeciętne;problemów nastręczają parujące szyby-trudno nad nimi zapanować
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód mimo długiego stażu na rynku wciąż imponuje przestrzenią zarówno z przodu i z tyłu,pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mają sporo miejsca na nogi i nad głowami i nie mają powodów do narzekań na dłuższych trasach;bagażnik o poj. 270 litrów nawet teraz zalicza się do największych w klasie,w jego pełnym zagospodarowaniu przeszkadza jedynie składające się w całości oparcie
3,0
Wyciszenie
jest poprawnie,ale przy prędkościach powyżej 110 km/h we wnętrzu robi się głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 1.0 FIRE to jedna z najoszczędniejszych jednostek FIAT-a-duży atut samochodu;ceny części są bardzo tanie i nie ma problemów z ich dostępnością na rynku
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód niezwykle tani (teraz ok. 5 tys. zł) a naprawdę świetny kompan w podróży
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największym mankamentem samochodu jest słaba jakość lakieru-pojawia się dużo odpryskówi; Uno lubi sobie tu i ówdzie popiskiwać i postukiwać,ale trzyma formę-popsuł się silnik wycieraczek z przodu; dość często przepalają się żarówki;wymieniłem bak paliwa i miske olejową,ale wiedziałem,że tak będzie i się nie zdziwiłem;wymianie podlegało łożysko prawego przedniego amortyzatora i osłona przegubu i to by było na tyle. Na krawędziach drzwi pojawia się korozja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic-wciąż te same amortyzatory,to samo sprzęgło,ten sam rozrusznik i alternator. Żadnych kłopotów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 45KM 33kW
[l/100km]