Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ulysse I

husky, 17 lat temu
Silnik 2.0 JTD 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 110 tys. km
Fiat Ulysse I 2.0 JTD 109KM 80kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo pojemny (3 m3 pojemności) 7 osobowy, komfortowy VAN, cena zakupu: 1/2 faszystowskich produkcji (ja za swojego dałem 5 tys E gdzie cena Sharana z 2001 roku = dwa razy tyle) świetnie wykończony, cichy, ekonomiczny - spalania jakby z osobówki a nie z ważącego 1,6 tony autobusu :D zazwyczaj dobrze wyposażone już wersja EL (którą posiadam) ma ABS, klimatronik, el. podgrzewane i regulowane lusterka, el. szyby, centralny zamek + alarm z pilotem w kluczyku, el. szyby, halogeny, alufelgi etc. polecam auto o nazwie Lancia Z - jest to to samo co Ulysses ale ma bogatsze wyposażenia (tempomat, skóra te sprawy) Gorąco polecam !
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik typu RHZ jest typową konstrukcją koncernu PSA - jest to doładowany turbodiesel typu Common Rail, o mocy 109 kM - jak na tą budę jest to dokładnie w sam raz. Moment już od 1750 obr ,cicha praca, fabryczny dogrzewacz silnika typu Webasto, łatwo się rozkręca słowem same plusy !
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest mocną stroną samochodu - choć dobrze zestopniowana, to jednak skoki lewarka kosmicznie długie, wykonanie zmian - nieprecyzyjne, a na zimnej skrzyni czasem trudno wrzucić I czy II bieg.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest po prostu dobry - dobrze tłumi nierówności i nie pochyla się za bardzo w zakrętach co jest cechą każdego vana, drobne nierówności pokonuje niezauważenie, w większych nieprzyjemnie rezonuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu w zasadzie powinno być 6 ! Przeszklone akwarium ! Samochód mimo iż 7 osobowy jest dość krótki (4,4 m) co sprawia że tym mikro-autobusem parkuje się dwa razy lepiej niż rodzimym Polonezem :D
5,0
Ergonomia
W zasadzie nie ma na co narzekać - wszystko jest pod ręką i w intyicyjnym dostępie: mankamenty - złe usadowienie korektora świateł i regulacji jasności deski rozdzielczej, oraz niektórym przeszkadzać będzie klakson w manetce kierunkowskazów a nie w kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fabryczny dogrzewacz Thermo Top f-my Webasto, jeżeli jest sprawny szybko zagrzewa samochód do temp. optymalnej, biada jeśli nie działa, samochód rozgrzewa się 20 km ! Klimy jeszcze nie sprawdzałem - nie jeździłem samochodem w lato, ogrzewanie super !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu znowu ocena 6 ! Fotele kierowcy i pasażera obracane o 180 st., wszystkie fotele składane i demontowalne w ciągu 5 sekund ! 7 miejsc, szerokie wnętrze, dobrze wygłuszone, ładnie wykończone delikatnymi welurami (a nie czarną pogrzebową szmatą jak w faszystowskich pomiotach typu Sharan) - ogólnie celująco
5,0
Wyciszenie
Silnik JTD pracuje miękko, wyciszenie doskonałe i co najważniejsze silnik słabo słyszalny na wysokich obrotach, podróżowanie z prędkością 160 km/h (gdy obrotomierz pokazuje około 3,5 tys obrotów) wogóle nie męczy...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
JTD - chyba nie ma lepszych silników w tym samochodzie jeśli chodzi o zużycie paliwa, na trasie bez problemu poniżej 6/100 km (5,8) przy szybszej jeździe do 7/100, miasto to ok. 8-8.5 na sto kilometrów, 80 litrowy zbiornik pozwala z palcem w nosie zrobić 1200 km !
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości doskonały - za 5 tys Euro nic takiego się nie kupi !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go za krótko - narazie tylko drobiazgi elektryczne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go za krótko - ponoć nie znosi dziadowskiego paliwa, rozlatuje się wszystko i od razu
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ulysse I