Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ulysse I

Jarecki, 17 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Ulysse I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-2002 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Największy pozytyw to przestrzeń - olbrzymie wnętrze, klima która radzi sobie z tym wnętrzem i na rozsądnym poziomie apetyt na paliwo.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre autko rodzinne za rozsądne pieniądze, eksploatacja (ceny części i napraw /omijajcie tylko ASO/ oraz spalanie) na poziomie do zaakceptowania. Prostota konstrukcji wpływa na niezawodność, jak mówią mechanicy - w wersji 1,9TD (z wtryskiem pośrednim) jest ostatnim bezproblemowym dieslem. Dostępność części dobra. Jeśli zamierzacie kupić to lepiej poszukać wersji z klimą (bez latem mocno się nagrzewa). W wersji 1,9TD nie posiada na szczęście rozbudowanej elektroniki (zmora starszych samochodów z dużym przebiegiem). W razie potrzeby można go zmienić z typowo osobowego vana w dostawczaka. I prawdą jest to co pisze większość użytkowników vanów - kto raz wsiądzie do vana innego auta niż van już nie będzie chciał. Na koniec - żeby nie było tak całkiem miodzi - za mało schowków i trochę słaby promień skrętu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,9TD z pośrednim wtryskim do komory wirowej - niektórzy powiedzą archaizm ale w prostocie (archaiźmie) a co za tym idzie w niezawodności tkwi jego siła, silnik to tak naprawdę oczywiście Francuz z PSA i zdaniem mechaników jest to jeden z ostatnich długowiecznych i bezproblemowych silników diesla. Nie jest również wrażliwy na złą jakość paliw (a z tym to u nas różnie, ale ja i tak zawsze staram się tankować na tym samym SHELL-u lub ORLEN-ie).
4,0
Skrzynia biegów
Dałem ocenę 4 ale muszę przyznać, że skrzynia i sprzęgło w moim Fiacie pracują troszkę głośniej niż powinny - jak go kupiłem w skrzyni brakowało połowy stanu oleju przekładniowego (po wymianie oleju w skrzyni jest nieznaczna poprawa). Trochę denerwuje charakterystyka skrzyni (słaba dynamika na I i II biegu - ma charakterystykę bardzie dostawczaka niż osobówki - no ale to przecież van).
5,0
Układ jezdny
W zasadzie zawieszenie jest OK, auto dobrze się prowadzi (wspomaganie kierownicy - oczywiście standard), jedynie trochę słaby promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Po prostu akwarium, jedynie trzeba się przyzwyczaić i wyczuć gdzie kończy się przód (bo go nie widać z miejsca kierowcy). Kierowca siedzi wysoko i ma bardzo dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodny samochód, wszystko pod ręką, tylko za mało schowków na drobiazgi. Szkoda, że tylne fotele nie mają regulacji oparcia - ale nie można mieć wszystkiego. Generalnie OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne - choć ostatniej zimy nie można było tak do końca przetestować. Za to podczas typowo letnich upałów klima (pomimo że manualna) - po prostu bajka, do tego przyciemniane tylne szyby powodujące mnijsze nagrzewanie się wnętrza (mowa o szybach pasażerów 2 i 3 rzędu no i w tylnych 5-drzwiach).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu mały autobus. Podoba mi się to, że można swobodnie przejść między fotelem kierowcy i pasażera do tyłu auta. Nawet w trzecim rzędzie (mam wersję 7-osobową) jest wygodnie. Po wymontowaniu dwóch foteli trzeciego rzędu olbrzymi bagażnik, a po zdemontowaniu drugiego rzędu - dostawczak. Bardzo wygodne rozsuwane tyle boczne drzwi.
5,0
Wyciszenie
Jestem pozytywnie zaskoczony - auto jest całkiem nieźle wyciszone jak na klekota (tzn. diesla).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę 1,6 tony jest naprawdę dobrze, ceny części i usług - do zaakceptowania ale pod warunkiem omijania szerokim łukiem ASO i stosowania zamienników (oczywiście tych porządnych a nie żadnych 4-max tylko coś klasy SKF Contitech itp.) Silnik 1,9TD nie posiada dwumasowego koła zamachowego (większość innych vanów posiada, również ten model z silnikiem 2,0HDI) - dla mnie jest to pomimo wszystko zaleta - mniejsze koszty ewentualnej naprawy (a przy dużych przebiegach należy się z tym liczyć).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za VW Sharana w wersji TD z tego samego rocznika zapłacicie dużo więcej, może VW jest ładniejszy ale też bardziej delikatny (np. zawieszenie konstruowane raczej jak dla osobówki a w Ulysse z normami obciążenia jak dla dostawczaka - czyli "dłużej pożyje"). Jak za te pieniądze Ulysse (lub siostrzane konstrukcje Evasion, Zeta, 806) to dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie musiałem wymienić wszystkie świece żarowe bo nie mogłem go rano /przy -5st.C/ odpalić (ale to przecież części eksploatacyjne), no i oczywiście standardowo rozrząd, wszystkie filtry i płyny (olej silnikowy, olej przekładniowy, płyn hamulcowy i chłodzący), przegląd klimy - czyli typowa eksploatacja a nie usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ulysse I