Tipo może się podobać i myślę że większość osób się podoba, ładny samochód nieopatrzony jeszcze. Za tą cenę...
Wrażenia
4,0
Silnik
To co brałem pod uwagę przy zakupie to prosty silnik benzynowy zaraz zostało założone LPG gdyż jeżdżę na gazie już wiele lat i ogólnie polecam. Zalety silnika - prosta konstrukcja, cicho pracuje. Wady - 1.6L - 110 KM to nie jest pocisk jak coś to trzeba kręcić przy wyprzedzaniu, chociaż 80% mocy silnik ma już przy niskich obrotach - moment obrotowy to 152Nm przy 4500 obr./min. Druga taka niby wada to spalanie ale ja mam
LPG nie ma tragedii.
5,0
Skrzynia biegów
Super sprawa, szukasz auta z prostym klasycznym automatem a że takich aut jest coraz mniej bo wszędzie pchają,, DSG '' i podobne tej skrzyni wynalazki to z prostym automatem tak jak samochody z USA zostało już prawie tylko Tipo. Wiadomo DSG jest szybsze (taka skrzynia jest w Tipo 1.6 MultiJet DDCT) ale na pierwszy automat to idealny wybór. Skrzynia ma 6 biegów.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze daję 4 gwiazdki fajnie trzyma się drogi.
5,0
Karoseria
Spasowanie dobre brak rdzy ale auto młode więc zobaczymy jak będzie. Lakier też się trzyma.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki słaba do tyłu ale są czujniki albo w innych wersjach kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Myślę że bardzo dobra prawie jak w niemieckiej motoryzacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, klima jednostrefowa daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten samochód często widać na taxi a to coś znaczy. Moja wersja SW ma bardzo duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Na 4 gwiazdki zawsze można lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiat jest tani ale zawsze może być taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag. Auto prawie nowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 E-Torq 110KM 81kW
[l/100km]