Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Station Wagon

adam_bednarczyk, 7 lat temu
Silnik 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest to nasze pierwsze nowe auto w rodzinie, więc ciężko porównywać do innych modeli. Po pierwszych 2 tys. km oboje z żoną jesteśmy bardzo zadowoleni z wyboru. Auto przestronne, jak na nasz styl jazdy dość ekonomiczne, pojemne, co ma ogromne znaczenie przy małych dzieciach :) Komfort jazdy na właściwym poziomie, aczkolwiek auto odrobinę zbyt "miękkie" przez co pewność prowadzenia zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu zakrętów jest średnia, ale w końcu nie do tego zostało to auto zaprojektowane. Póki co najdłuższa trasa to około 400 km i nie spowodowała większego zmęczenia. Ze swojej strony polecam dokupić regulację odcinka lędźwiowego fotela kierowcy oraz regulację wysokości, co odrobinę poprawi możliwość dopasowania pozycji za kierownicą. W przypadku SW wybraliśmy kamerę cofania i wystarcza w zupełności zamiast czujników parkowania. Warto też wziąć przyciemniane szyby z tyłu, dzięki temu dziecko nie gotuje nam się w foteliku w słoneczny dzień. Postaram się aktualizować ocenę w miarę przyrastania km.
4,0
Całokształt
Auto oferuje właściwy komfort jazdy, który całkowicie niweluje w moim odczuciu niedoskonałe właściwości jezdne. Idealne auto dla rodziny 2+2. Bagażnik pojemny z podwójną podłogą (dodatkowy schowek na mniejsze rzeczy). Mnóstwo dodatków w najbogatszej wersji wyposażenia (doświetlanie zakrętów, tempomat, klima automatyczna, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie sterowane lusterka itp.) Warto dokupić pakiet komfort i kamerę cofania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny, dynamiczny, zbiera się od najniższych obrotów. O awaryjności trudno się wypowiadać po przejechaniu 2tys. km. Pomimo małej pojemności generuje całkiem przyjemny dźwięk przy wyższych obrotach (co prawda do V6 w poprzednim aucie ma się nijak, ale nie ma tragedii)
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia skrzyni biegów mogłyby być odrobinę dłuższe, tak przy prędkości 80km/h komputer sugeruje jazdę na szóstym biegu, co sprawia, że po mieście trzeba trochę "powajchować". Mi osobiście to nie przeszkadza, skok dźwigni jest odpowiedni, biegi wchodzą miękko i nie haczą.
4,0
Układ jezdny
Jeśli idzie o układ jezdny auto dla mnie odrobinę za "miękkie" i przy szybkiej zmianie kierunków jazdy trzeba się przyzwyczaić do lekkiego bujania. Poza tym nie mam większych zastrzeżeń, wiadomo że auto nie ma sportowej charakterystyki i służy raczej do komfortowego przemieszczania się z rodziną.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu w porządku, aczkolwiek dość szerokie słupki z przodu przy skręcaniu trochę widoczność ograniczają, ale idzie się przyzwyczaić. Do tyłu widoczność kiepska jak to w kombi, sytuację ratuje w moim przypadku kamera cofania. Widoczność na boki z pozycji kierowcy nie budzi zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski do obsługi systemów pokładowych i multimedialnych bardzo intuicyjnie rozmieszczone. Obsługa multimediów w kierownicy jak dla mnie bezbłędna. Jedyny minus jak dla mnie osobiście to "trudna" do znalezienia optymalna pozycja za kierownicą, ale to też pewnie kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do ogrzewania póki co trudno się wypowiadać w sezonie letnim, za to klimatyzacja działa jak należy, nie jest zbyt agresywna, a jednocześnie wystarczająco wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z mojego punktu widzenia miejsca dla czterech dorosłych osób na pokładzie pod dostatkiem. Po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie (mam 179cm wzrostu) za kierowcą panuje luz. Drzwi otwierają się szeroko, dość wygodnie jest usadowić dziecko w foteliku na tylnej kanapie (w porównaniu z poprzednim autem)
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych obrotach do kabiny dochodzą dźwięki silnika, jednak nie są męczące, jazda z prędkością autostradową też jest całkiem przyjemna, aczkolwiek do kabiny dociera wtedy już szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno się wypowiadać po 2 tys. km, póki co auto przeciętnie spala około 10 litrów LPG, przy mieszanej jeździe z włączoną klimatyzacją.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba największa zaleta nowego Tipo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną usterek brak. Zbyt mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną usterek brak. Zbyt mały przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
10,9
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Station Wagon