Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Station Wagon

Limacz, 1 miesiąc temu
Silnik 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
3,50
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobra widoczność, zwrotność i wymiary zewnętrzne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo słabe hamulce!! Fabryczna tarcza hamulcowa z przodu przy 35 tys miala pęknięcia
3,0
Całokształt
Fiat . Tanie proste auto dla ludu. Niestety z obsługą serwisową nie jest kolorowo . Samodzielna wymiana oleju ? Urobisz sie jak pies , dziwacznie zamocowany filtr oleju do którego trzeba kombinacji, ściąganie płyty pod autem tez upierdliwe a potem i tak nie wykasujesz inspekcji olejowej ... Wymiana żarówek - z prawej dojdziesz przez.nadkole.jak masz rączki.niczym dziecko . Silnik prosty , nieprzyjemny w brzmieniu,ale za to.duzo pali .
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo nieprzyjemne brzmienie, silnik dosyć dużo pali , jeśli jeździmy na trasie ok 110-120 to jest spoko ale powyżej 130.drastycznie wzrasta spalanie . Szybko sie nagrzewa to plus. Na razie bezproblemowy a w 1.5 roku zrobiłem nim 75 tys km
4,0
Skrzynia biegów
Dobre zestopniowanie na trasy i do miasta . Nie mam uwag . Za to mam uwagę do precyzji. Zdarza sie , że nie chce wejść czasami 3 albo któreś biegi pracują trudniej, niezależnie od temperatury. Brak problemów ze wstecznym . Niektóre biegi niestety trochę jęczą podczas wolnej , delikatnej jazdy . Wymiana oleju nie pomogla . Za to sprzęgło to kpina. Juz przy zakupie przy 35 tys km słyszałem lekkie stukanie dwumasy na zimno . Nic sie nie zmienilo do 100 tys . Głośna praca ogolnie .
4,0
Układ jezdny
Prowadzi sie poprawnie , nieźle wybiera nierówności. Układ kierowniczy lepszy i bardziej precyzyjny niz w poprzednich moich autach typu i30 , sportage , za to tylna oś czasami moze zaskoczyć slabym wyczuciem
4,0
Karoseria
Ladne przetłoczenia , lakier znosniej jakosci . Durne niedoróbki nie poprawione w autach od 17.do 23 roku jak uszczelka drzwi kierowcy wycierająca na dole próg - ja nakleiłem tam folię i po problemie, ale w kilku używanych widziałem tam już rdzę. Tak samo zakonczenie progu przy przednim kole to jakiś żart - tam zacznie się korozja . Natomiast najgorsze jest spasowanie uszczelek i ramek drzwi . Krzywo, a zamykając drzwi widzimy ze tylna ramka drzwi wręcz odskakuje od karoserii z powodu zmiany ciśnienia
Komfort
5,0
Widoczność
Tu duży plus. Lusterka sa najlepszym elementem . Rozmiar w sam raz a w dodatku nie brudzą sie w czasie jazdy w deszczu! Rewelacja bo w każdym innym aucie szybko sie brudziły w trasie. Wąskie slupki , generalnie jest bdb. Jedyny minus to szybko brudzące sie boczne szyby.
2,0
Ergonomia
Po Hyundai i30 , i40 czy sportage - przeciętna. Tak ciężko było zrobić schowek na okulary ? Nieco większe cupholdery ? Nie ma nigdzie miejsca gdzie mozna dać telefon . Kieszenie w drzwiach ledwo mieszczą butelkę wody 0.7 gdzie w i30 mogłem wrzucić 1.5l i jeszcze kilka drobiazgów. Bogata wersja lounge a okazuje sie , ze. Nie ma gniazda zapalniczki w bagażniku czy regulacji wysokości pasów. Kurde nawet lanos to mial !
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem kto chwali w tym aucie klimę. Chyba ludzie którzy jeździli całe życie autem bez klimy . Automatyczna klima po pełnym serwisie - latem przy temp pow 30 stopni dramat , gorąco od deski i dachu bije w pasażerów. Deska strasznie sie nagrzewa i oddaje cieplo . Ciągle trzeba kombinować z ustawieniami. Nie da sie ustawić nawiewu na szybę+ twarz . Nawiewy są zbyr nisko . Łatwo zeby nas przewiało. Zimą szybko sie nagrzewa auto ale tez trzeba kombinować z temperaturą. Jadąc w kurtce mam temp 23-24 bo na 22 jest zimno. Poza tym odpalajac auto po chwilowym postoju, nawet zima , zaraz po odpaleniu z nawiewów leci przez dłuższy czas zimne powietrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak ma takie nieduże auto jest spoko. Natomiast dla osoby która ma 196cm auto sie nie nadaje . Fotel kierowcy jest za mały ( oparcie kończy sie na lopatkach a siedzisko w połowie uda ) nie daje sie odsunąć odpowiednio daleko .
3,0
Wyciszenie
Do 130.jest.znosnie jak na takie proste auto . Slabo wyciszony silnik
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok , oleje filtry części spoko . Natomiast wymiana żarówek czy oleju sa bardzo upierdliwe
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętne auto za przeciętne pieniądze. Dla mało wymagających klientów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza słabymi hamulcami i popękanymi tarczami hamulcowymi przy 35 tys to standardowe łączniki stabilizatora
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 13

Fiat Tipo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Tipo II Station Wagon