Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Station Wagon

Kammmor, 6 lat temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rewelacyjne nagłośnienie i system audio! Nie sądziłem, że w aucie budżetowym można uzyskać tyle niskich tonów i tak dobre brzmienie. Aż chce się słuchać ulubionych utworów!
Przeniesienie napędu : Bardzo przyjemna praca lewarka zmiany biegów. Przełożenia wchodzą idealnie.
Inne : Komfortowe fotele i pozycja za kierownicą. Jazda sprawia przyjemność i dopiero po kilku godzinach odczuwam zmęczenie mięśni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Głośna i uciążliwa praca klimatyzacji - wymiana sprężarki na gwarancji nie pomogła. Serwis nadal szuka przyczyny. Klimatyzacja pracuje poprawnie, ale zdecydowanie za głośno!
4,0
Całokształt
Wstępna ocena po przejechaniu 7 tys. kilometrów i ponad 2 miesiącach użytkowania samochodu jest pozytywna - nie żałuję zakupu i zdecydowałbym się na Tipo SW drugi raz, ale niestety pojawiają się drobne mankamenty (choć nie jest to nic poważnego i co mogłoby skutkować awarią samochodu). Jeśli ktoś szuka prostego konstrukcyjnie auta, bez zbędnych bajerów i systemów na siłę nas uszczęśliwiających, to jest to model idealnie dla niego. Jeden z ostatnich "prawdziwych" samochodów robionych według złotych zasad - niewyżyłowany silnik, nie za dużo elektroniki, brak turbiny, brak dwumasy itp. A do tego ten przepiękny design i wygląd zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz!
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty i nieskomplikowany silnik, moc wystarczająca do tego samochodu, ale szału nie ma. Dopiero powyżej 3-4 tys. obrotów zaczyna wyrywać do przodu i wydaje przy tym bardzo przyjemny dźwięk. Silnik całkowicie wystarczający dla spokojnego kierowcy. Jeśli komuś zależy na mocniejszych wrażeniach, a nie boi się turbiny i dwumasy to lepiej brać T-jeta 120KM.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, choć potrafi czasem wydać nieprzyjemny dźwięk przy wrzucaniu wstecznego biegu. Ogólnie biegi wchodzą dobrze, skrzynia precyzyjna, ale należy być świadomym że biegi są bardzo krótkie i 6 bieg wrzuca się przy 90 km/h! Optymalna jazda autostradowa to okolice 110-120 km/h, powyżej zaczyna się robić głośno i obroty są nieprzyjemnie wysokie. Przy 70 km/h najczęściej jeździ się na 5 biegu.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie poprawne i nie ma się do czego przyczepić. Zawieszenie jak na mój gust trochę sztywne, ale moje odczucia mogą być mylące bo przedtem 3 lata jeździłem typowym kanapowcem.
4,0
Karoseria
Za mały przebieg i za krótki okres użytkowania żeby ocenić. Jak na razie nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki w normie, do tyłu mogło by być lepiej. Jeśli ktoś ma problem z cofaniem to zalecałbym czujniki cofania lub kamerkę.
5,0
Ergonomia
Jeden z najbardziej pakownych modeli w swojej klasie. Dobrze zagospodarowane wnętrze, nikt z pasażerów nie narzekał na ciasnotę. Dla rodziny z dwójką dzieci ideał. Siedzenia można złożyć na płasko przez co powstaje naprawdę konkretna przestrzeń bagażowa. Plus za podwójną podłogę w bagażniku.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety najsłabsza ocena, bo mimo iż klimatyzacja i układ ogrzewania działają jak najbardziej poprawnie i sprawnie, to klimatyzacja jest obrzydliwie... głośna! Momentami jej buczenie i wycie odbiera całą przyjemność z jazdy. Na chwilę obecną była zmieniana sprężarka klimy na gwarancji, co niestety nie pomogło. Serwis szuka następnych możliwych przyczyn, zobaczymy co będzie dalej. Radzę zwrócić na to uwagę przy odbiorze auta bo fora samochodowe aż huczą od tego problemu tak więc nie jest to przypadek odosobniony!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ani ja, ani nikt z pasażerów nie narzekał na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie jak na tą klasę samochodu. Na luzie praktycznie w ogóle nie słychać silnika i trzeba patrzeć na obrotomierz czy aby nie zgasł. Do prędkości ok. 90 km/h wyciszenie bajka, dopiero później zaczyna się szum, co moim zdaniem jest dobrym wynikiem w tej klasie samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje pomiary spalania według komputera pokładowego: 5,5 litra w trasie, 6-7 litrów w mieście. Na razie nie miałem potrzeby kupować części zamiennych, ale z tego co widzę to ogólnie są niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywne zaskoczenie jakością wykonania samochodu i tym co oferuje. Szczerze mówiąc po tej cenie jaką za niego dałem, spodziewałem się że będzie kiepsko a tu pozytywne zdziwienie. Całkowicie poprawny i normalny samochód w cenie niższej aniżeli samochody konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt mały przebieg na rzetelną opinię ale już widzę, że są problemy z głośną pracą klimatyzacji (pracuje dobrze, ale głośno). Momentami coś skrzypi w drzwiach co może sugerować kiepskie spasowanie elementów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną brak poważnych usterek (przebieg raptem 7 tys. km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Station Wagon