Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Sedan

Xenomorph, 3 lata temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia i jej zestrojenie z małym silniczkiem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łącznik stabilizatora prawy przód po 7000 km
4,0
Całokształt
Autko oceniam pozytywnie - dodam coś więcej po kilku latach eksploatacji - na razie za wcześnie żeby się tutaj rozpisywać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiedziałem, co kupuję - demon szybkości to nie jest, ale wespół z sześciobiegową skrzynią biegów - daje radę. Niestety - przy pełnej obsadzie - tj. 2 dorosłych + dwójka dzieci + włączona klima + bagażnik mułowaty - trzeba wysoko kręcić. Nie uważam że głośny. Acha, troszkę mi wziął oleju (dolewałem setkę), teraz - po dotarciu nie zauważyłem żadnych ubytków.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo poprawnie działająca skrzynia biegów - na początku zdarzyło się, że parę razy zgrzytnęła - nie chodzi tak mięciutko jak w poprzednio użytkowanym przeze mnie seacie Ibiza ale nie można też napisać, że lewarek zachowuje się jak kij wetknięty w worek z węglem. Uwaga - przy wrzucaniu wstecznego warto odczekać te parę sekund na luzie - wchodzi wtedy bez problemu.
4,0
Układ jezdny
Podoba mi się wyższy, niż w Seacie prześwit - mniej boję się jakichś dziadów leżących na jezdni. Myślę - że rozsądny kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. Promień skrętu nieco za duży, wspomaganie OK - na zakrętach nie szaleję, więc tutaj się nie wypowiem, acha - jest jeszcze wspomaganie elektryczne CITY, którego ani razu nie użyłem - może jak żona będzie jeździć :)
5,0
Karoseria
Wygląd przepiękny - w kolorze czerwonym z chromowanymi klamkami (mimo czarnych lusterek - wersja podstawowa) prezentuje się moim skromnym zdaniem - rewelacyjnie jak na auto kupione za niecałe 50K PLN. Tutaj naprawdę nie ma co narzekać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać z przodu obrys maski - z tyłu nieodzowne - przynajmniej w sedanie - czujniki parkowania. Bez tego - ani róż. Fajne, duże lusterka i wsteczne panoramiczne - nawet w podstawowej wersji.
5,0
Ergonomia
Wzorowa - tyle napiszę - mój egzemplarz to "bieda" wyposażona w pakiet komfort - jest to wersja podstawowa, tak, tak - wiem - twarde plastiki (nie przytulam się do nich), ale schowków multum, fajny podłokietnik i sterowanie radiem z kierownicy. Polecam kupić pokrowiec na koło kierownicy lub, jak kto woli, je obszyć. Dla mnie zbyt wąski jest jej rant (skóropodobna nakładka z allegro załatwiła sprawę). Środek to totalny oldschool i mnie to odpowiada w stu procentach - bo wszystko jest tam, gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna i w miarę cicha ( w seacie sprężarka od klimy rzęziła niemiłosiernie, wentylatory buczały, tutaj na razie super). Mam nadzieję tylko że nie zepsuje się regulacja siły nawiewu - podobno częsta usterka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak myślicie - dlaczego często wybierany na taksówkę? Niczego większego nie trzeba dla rodziny 2+2 i piszę to z pełną odpowiedzialnością. Miejsca jest od groma - także na tylnych siedzeniach.
4,0
Wyciszenie
jak dla mnie - spokojnego kierowcy - wystarczające - rzadko kręcę powyżej 3500 RPM, więc jest OK - przy prędkościach autostradowych niestety robi się głośno - słabe wyciszenie nadkoli - tutaj mogli się troszkę bardziej postarać - natomiast dosyć głośne opony - bridgestone - na zimowych fuldach - o niebo ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na komputerze to średnio około 6,5 PB na setkę - realnego jeszcze nie mierzyłem. Jeśli chodzi o gaz - to mam mieszane uczucia - bo podobno producent użył tutaj słabszych materiałów, niż w poprzednich rewizjach tego silnika i ponoć wypalają się zawory. Mam nadzieję jednak że na PB nie będzie tego problemu. Części ponoć tanie, konstrukcja prosta, więc nawet jak coś padnie - nie powinno być drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Daję czwórkę awansem - jeszcze za wcześnie żeby oceniać. Zobaczymy po 5 latach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No i tutaj troszkę wtopa, bo po 7 tysiącach poszedł łącznik stabilizatora po prawej stronie z przodu. Całe szczęście w ASO nie udawali Niemców i wymienili bez łaski - podobno są słabe. Tak poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie o wiele za wcześnie, żeby myśleć o czymś takim. Podobno sprzęgła padają no i te nieszczęsne wypalające się zawory (mam nadzieję, że tylko na LPG) - czas pokaże w każdym razie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Sedan