Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Sedan

Użytkownik, 3 lata temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygląd
Inne : Przestrzeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
W ciągu 60 tys. km 3x zjeżdżał na lawecie. Brak zaufania do samochodu. Przed każdą długa trasa zawsze się bałem czy da radę, a od nowego samochodu wymaga się czegoś więcej.
Wrażenia
1,0
Silnik
Męka na pierwszym biegu. Pod górkę tempomat się wyłącza przy zadanej prędkości, która wcześniej osiągał na prostej przed górka - trasa do Chorwacji, na niektórych odcinkach ze 100kmh był problem. Silnik chłonie olej. Ta jednostka nie powinna nigdy się pojawić w obecnych czasach.
3,0
Skrzynia biegów
Często przy wrzucaniu wstecznego chrupie. Nie ma znaczenia dynamika wrzucania biegu, czy nawet spory czas odstępu między poprzednim biegiem a wstecznym bez wciśniętego sprzęgła. Zmiana na wysokich obrotach z 1 na 2 również może zakończyc się chrupnieciem. Pozostałe konfigurację, tj. od 2 do 6 bardzo płynnie.
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń jak na ten przedział cenowy. Mimo pozornie sporych gabarytów, potrafi bujać na wietrze.
4,0
Karoseria
Do 60 tys. w 3 lata bez większych zastrzeżeń.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić do usytuowania słupków przednich oraz wysokiej konsoli i oddalonej szyby przedniej.
4,0
Ergonomia
W tej cenie ok, ale miałem krótkie porównanie z H i30 i tam było jakoś zgrabniej wszystko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośna klima. Brak nawiewu z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń!
3,0
Wyciszenie
Ilość gwiazdek najlepiej oddaje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jednak dużo, a dynamika tego nie wynagradza. Po gwarancji koszty w ASO jak na tę klasę astronomiczne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Najpierw całkowite poluzowanie linek od biegów (wytarta glowka "grzybka" scalającego wszystkie linki) - brak możliwości wrzucenia biegu, laweta. Potem docisk sprzęgła - ASO próbowało wmówić, że to eksploatacyjna usterka, ale im się nie udało. Na końcu tuż po wyjeździe z ASO po przeglądzie 60 tys. check engine i brak ciśnienia na tłoku. Niestety to już po gwarancji, w trzecim roku. Martw się sam. Bez ściągnięcia głowicy nie umiano sprawdzic prostą próbą szczelności gdzie jest ubytek - brak tak prostych narzędzi w ASO. To wersja Lounge. Trzeba było trochę dodać i kupić u konkurencji. Chyba miałem pecha, ale gdyby nie te usterki i mocniejszy silnik, kupiłbym drugi raz. Jednak na ten moment marka jest skompromitowana.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ASO nie umiało sobie poradzić z piszczeniem przy cofaniu. Traktuję to jako drobiazg.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opis we wstępie. Jeśli 3x zaliczamy lawetę do 60 tys. km to chyba nie ma co komentować. Ostatni laweciarz skomentował: "co się dzieje z tymi Tipo". Jednak to żadna pociecha, że nie jestem sam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 13

Fiat Tipo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Tipo II Sedan