Technologicznie stara konstrukcja : brak bezpośredniego wtrysku paliwa i turbiny. Z opinii wynika, że silnik powinien długo przetrwać. Dynamika przyzwoita - pod warunkiem, że umiemy obsługiwać manualną skrzynię biegów w małym silniku. Wyprzedzanie: redukcja 6-3 ( 4 (90kmh), gaz w opór i jedziemy. Pracuje bez zastrzeżeń na instalacji gazowej od dealera (tartarini) - nie udało mi się jeszcze "wyczuć" momentu przełączenia.
3,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo precyzyjnie. 6 biegów daje dynamikę.
Niestety zestrojenie biegów nie jest już zbyt dobre:
1 i 2 zdają się za krótkie, istnieje duża różnica pomiędzy biegiem 2 i 3 i często znajduje się w położeniu, gdy jadę po drogach nieutwardzonych, że jazda na dwójce to piłowanie, a na trójce schodzę za nisko z obrotami (ok. 30 km/h). Piątka i szóstka mogłyby być nieco dłuższe. Piątki używam najrzadziej - jak się rozpędzam to na czwórce, a jak osiągnę 90 km/h to i tak wchodzi od razu szóstka. 5tka się nadaje do jazdy po mieście z prędkościami 60-70 km/h lub wyprzedzaniu przy 130 kmh.
4,0
Układ jezdny
Układ jest precyzyjny, przy szybszych łukach brak sztywności. Tym nie mniej - auto prowadzi się zaskakująco łatwo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność najgorsza do przodu - szerokie słupki powodują powstanie martwych stref i trzeba czasami uważać na pieszych ze wzrokiem w telefonie . Natomiast lusterka to poezja - prawie jak w dostawczaku, od tylu widać wszytko.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, wszystkie przyciski na miejscu, obsługa auta bardzo intuicyjna. Ogromna ilość miejsca pod maską - z tym autem na pewno nie będzie trzeba jechać do serwisu na wymianę głupich świateł, a nawet istnieje szansa, że podczas zabiegu nie ubrudzimy koszuli!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super - za tą kwotę. Do pełni szczęścia brakuje dwustrefowej klimatyzacji - ale auta które to oferują są kilkanaście tysięcy droższe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Autko jest ciche. Jadąc 130-140 km/h po ekspresówce/autostradzie można prowadzić swobodną komunikację z pasażerami. System automatycznego podgłaszania radia działa bez zarzutów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosz przejechania 100 km na lpg to ok 20-22zł. W trasie schodzimy do 16-18 zł. Wsiadać i jechać.
Koszty serwisowe też są akceptowalne - choć nie musiałem jeszcze jechać na naprawę, opinię bazuje na podstawie cenników w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za nowe auto, wersja pop + bluetooth + lpg + czujniki parkowania z tyłu kosztowała mnie ok 48tys zł. Auto byłoby dalej warte rozważenia, gdyby kosztowało ok. 55 tys zł. Za tą cenę nie ma konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo szybko pojawił się problem ze stykiem jednej z żarówek, które podświetlają pokrętła od wentylatora. Mam gwarancję, ale poczekam na jej koniec nim go wymienię. Ponadto urwał mi się pasek, który umożliwiał mi zamknięcie bagażnika bez brudzenia rąk.
Bez dramatu, ale od nowego auta oczekiwałbym dłuższego okresu kompletnej bezawaryjności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW
[l/100km]