Silnik
: Myslalem ze bedzie bardzo slaby ale przy kreceniu jestem najczesciej pierwszy spod swiatel (oczywiscie ludzie porszakach czy mercach nie wiedza, ze ten w tipku sie chce scigac:P)
5,0
Całokształt
Oto moja historia;)
Czemu wybralem Tipo:
Chcialem kupic uzywane Audi A4 ale przez malutki bagaznik zrezygnowalem (mialem szczescie bo nie wiedzialem wtedy jakie silniki aktualnie robi VAG, opieralem sie na dotychczasowym doswiadczeniu - zawsze mielismy audiczki i starsze silniki byly mega trwale, idealne do gazu, dodatkowo ocynk, wiec ruda nie brala). Wiekszy bagaznik ma audi a8 ale nie udalo sie znalezc w miare pewnego egzemplarza (warto wydac 200zl na platny przeglad u mechanikow bo nie raz bylem zdecydowany na igielke;) a ze mi zona natlukla do glowy, ze igla skladana z cwiartek nie jest zbyt bezpieczna dla rodziny to w koncu pierwszy raz zdecydowalem sie szukac nowego (zawsze preferowalem wypierdziane fury ale niestety tym razem nie mialem mozliwosci kupna od rodziny ani przyjaciela).
Z nowych i tanich aut duzy bagaznik mialy poza tipo wtedy takie sedany: Dacia Logan, Peugeot 301 i C-Elysee ale tipo to fiat (bardzo trwale silniki i od kilku lat jedne z najlepiej zabezpieczonych aut przed korozja) a ten fiat jest niby pierwszym z podwojnym ocynkiem (ostatnie audi rdza zarla strasznie mimo ocynku, wiec na to bylem wyczulony).
Kupilem bieda wersje z korbotronikiem z tylu, nie ma nawet elektrycznie regulowanych lusterek a plastiki na drzwiach wygladaja jak w Toyocie albo Nissanie:P co ciekawe nawet regulacji fotela w poziomie nie ma:D to oczywiscie nie sa jakies zarzuty i nie mam o to pretensji - takie cos bralem ze wzgledu na cene i jestem zadowolony bo nie ukrywali tego a ze nic z tego nie potrzebuje i manualnie regulowane lusterka sie raczej nie popsuja...;) Tylko daje znac, ze ogolnie bez porownania z Audi jak chodzi o wnetrze ale to nie bylo dla mnie najwazniejsze - zalezalo mi na tym, zeby nie bylo karoserii jak w Mazdzie i silnika jak w nowych z VAG bo mam zamiar nim dlugo jezdzic (Wlosi dodakowo robia silniki pod GAZ bo LPG tam jest bardzo popularne).
Aktualnie nie mam jeszcze LPG a spalanie wg kompa na trasie najnizsze to 4,7l ale mierzylem dodatkowo na stacji bo komputerom nie ufam;) i wyszlo rzeczywiste 4,92l najnizsze (w gorach przy predkosciach 50-80 - na plaskim pewnie bedzie mniejsze bo nie trzeba czesto hamowac, po dotarciu tez moze byc mniejsze ale niewiele). W miescie to zalezy od korkow ale najwiecej wyszlo na odcinkach do 5km jak byly korki przez budowy, mniej wiecej polowa czasu to stanie w korku - wtedy bylo 7,7 litra wg komputera ale realnie wyszlo 9,6litra;) - w miescie przy korkach realne spalanie bardzo sie rozni, natomiast na trasie komputer pokazuje prawie idealnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 95KM daje rade w miescie ale trzeba go krecic - ja cisne do dechy bo lubie byc pierwszy spod swiatel - stad tez duze spalanie w miescie pewnie:P Na trasie przy wyprzedzaniu trzeba redukowac ale wtedy co kupowalem w podobnych cenach nowki mialy gorsze silniki, c-elysee i 301 to bylo chyba tylko 82KM a Logan z silniczka 1,2 75KM najtanszy a najmocniejszy mial wtedy 90KM, wiec prawie to co tipo ale z silniczka 0,9litra! (nie wiem jak teraz ale dawniej srednio wieksza pojemnosc odpowiadala wiekszej trwalosci bo w duzej pojemnosci nie trzeba turbo i tez tlok nie skacze tak czesto - ten silnik 0,9 litra moze sie okazac trwaly ale ja sie tego troche balem - wole wieksze pojemnosci i bez turbo ale to moze wynikac z przyzwyczajenia do starych i niezawodnych audiczek).
Zeby podsumowac - to nie jest silnik do wyscigow i jak ktos nie patrzy na oszczednosc jak chodzi o naprawy i spalanie to bym polecal brac cos z 170KM minimum przy takiej wielkosci bagaznika. Tipek z nabitym bagaznikiem i 5 osobami na pokladzie nadaje sie tylko do spokojnej jazdy a w gorach zeby cos wyprzedzic trzeba redukowac do 3;) Mi to nie przeszkadza ale pisze, zeby kazdy byl swiadomy.
5,0
Skrzynia biegów
Jak narazie idealna, 7 biegow bardzo pomaga przy silniku 95KM, na autostradzie dzieki 6 biegowi jedzie sie cicho i przyjemnie a spalanie przy 140 wg kompa ponizej 8 litrow (nie wiem jakie realne bo ciezko utrzymac stala predkosc przez dluzszy czas;)
5,0
Układ jezdny
Idealnie jak narazie ale maly przebieg, wiec zobaczymy...
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo mocna klima i nawiew na szybe szybko usuwa pare, bardzo mile zaskoczenie w porownaniu do Audi B5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiecej miejsca niz w Audi A4 B5, bardzo wygodny. Dodakowo dzieki wiekszemu bagaznikowi nie trzeba jak w audicy wozic nektorych bagazy w kabinie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo ciche auto, po odebranu myslalem ze zgaslo na swiatlach i chcialem zapalac:P Co ciekawe Zachar badal czujnikiem i wyszlo ciszej niz wiele aut za 100-200tys.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest super a ze silnik idalny pod LPG to po zalozeniu nawet jak by palil na trasie 6 litrow LPG to przy cenie benzyny bedzie kosztowalo mniej niz jazda moim motorowerem, wiec nie jest zle przy aucie z takim bagaznikiem:P
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem w koncu to, wiec wyliczylem zapewne, ze jest najlepiej z nowych;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic sie nie popsulo, tylko bagaznikowi od nowosci trzeba czasem pomoc sie otworzyc ale nie chce mi sie jechac do ASO na wymiane/naciagniecie sprezyny, moze przy wymianie oleju o to poprosze jak nie zapomne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nima
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW
[l/100km]