Oczywiście nic nie jest doskonałe, więc i TIPO ma swoje wady. Dałbym 4.5/5 ale nie da się a 4 to za mało. Jednak jeśli jesteś fanem prędkości, super jakości to nie za 50-6tys zl
Wrażenia
5,0
Silnik
Po tej mocy nie należy spodziewać się cudów. Chociaż jeden jest. 3 osoby + bagaż, łącznie ok 350kg a wrażenie przyspieszenia takie samo jak gdy jadę sam
5,0
Skrzynia biegów
Nie jest idiotoodporna. Bardzo dobrze wszystko działa. Nie ma nadmiernie długich przełożeń. Fajnie zestopniowana. Jeśli zdarza Ci się niedociskać sprzęgła lub od niechcenia pchać/ciągnąć drążek to szybko o tych zaletach zapomnisz.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Jeśli ktoś Wam mówi inaczej to albo porównuje do sportowych aut albo ma 17stki. Nie polecam tych felg ze względu na mało informacji jakie przekazują kierowcy a za dużo do tyłka. Wg mnie komfort pokonywania nierówności jest na 17stkach nieadekwatnie większy niż np na rozmiar mniejszych.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj trzeba przypomnieć o żelaznej zasadzie oceniania tego modelu a mianowicie o stosunku ceny do jakosci". Jak ktoś chce może wydać na audi 70% więcej, żeby mieć to samo wyposażenie ale będzie się trochę bardziej ugina pod palcem, bo to po to się kupuje samochód. Ps: porównywałem przed zakupem Tipo rok temu w Niemczech. Fiat 16 tys audi 27 tys euro
5,0
Ergonomia
W sumie nie mam do czego się doczepić. Zachar mówił, że przeszkadza mu jakiś plastik przy operowaniu sprzęgłem. Potwierdzam jego istnienie. Szukałem dłuższą chwilę ale jest. Mam 46 rozmiar buta, setki osob testowało ten model przed Zacharem i nikt tego nie zgłosił. Może Zachar ma specyficzny sposób prowadzenia pojazdu? :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj główny minus to brak nawiewów z tyłu i brak dwustrefy. Nie można tego dokupić nawet w opcji (2016 w Niemczech). Warto jednak napisać, że grzane tyłki robią robotę a jak Wam zaparuja szyby to włącznie klime na max. Potem wyjdzie na fajkę na zewnątrz. Nie zdążysz odpalić a auto będzie gotowe do jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma dużo zbędnej przestrzeni. Wszystko jest pod ręką a jednocześnie wszyscy maja wystarczajaco miejsca, żeby mieć wygodnie. Bagażnik to oczywiście bajka pod warunkiem że nie mamy wielkich kartonów. Ta dziura przez którą wklada my bagaże mogła by być trochę większa
4,0
Wyciszenie
Słychać oczywiście przy dużych prędkościach. Powyżej 140km/h juz dźwięki dochodzące z zewnątrz mogą przeszkadzać. Silnik nie jest cichy ale jego praca raczej nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali trochę więcej niż deklorowalne spalanie ale to już chyba normalne. Niskie koszty utrzymania i napraw o jakich zapewniał mnie pracownik serwisu się sprawdzają. Nie ma tu miejsca na szczegóły. Musicie uwierzyć na słowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
O tym mówią wszyscy, którzy zabierają głos w sprawie nowego Tipo. Fiat bije na głowę audi bmw czy mercedesa. Oczywiscie niemieckie marki mają lepsze wykończenie ale każą sobie za to płacić dużo za dużo, więc stosunek jakosc/cena Fiata Tipo na maxa
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wrażenie, że lakier jest zbyt mało odporny na warunki atmosferyczne. Może to kwestia tego, że kupiłem czarnego Tipo, a wiadomo jak na czarnym wszystko widać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rok użytkowania narazie, nic nie zauważyłem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW
[l/100km]