Inne
: Przede wszystkim wygląd : ładny, duży, masywny coś jak "muscle-sedan" . Ale najbardziej jestem zaskoczony tym , że prawie wszystko jest lepsze niż oczekiwałm po Fiacie w tej cenie.
5,0
Całokształt
Zakup wiosna 2016. Dość długo szukałem auta dla siebie i mojej rodziny . Po odbyciu wielu jazd próbnych, różnymi markami, wybrałem Fiata Tipo wersja Lounge + wszystkie możliwe dodatki. Dostałem niesamowicie dobrą ofertę cenową od dealera w salonie Fiata ( pozdrawiam salon Fiata-Partner w Katowicach ) dlatego też mogłem sobie pozwolić na wszystko na co miałem ochotę :). Jeszcze kilka słów o moich wrażeniach z jazd innymi samochodami które testowałem. Zanim większość mnie ” zlinczuje ” to zaznaczam, że jest to moja subiektywna ocena, ale może się komuś przyda. Porównywanie tego samochodu do skody rapid , peugeota elise to duże nieporozumienie i nie chodzi mi porównania parametrów, tylko o wrażenia empiryczne. Dlatego skupiłem się na jazdach testowych: renault megane i astry 5. Renault megane – super, ale w środku to nie moja bajka …. Natomiast mocno się zawiodłem na astrze… jechało się fajnie, ale jak dla mnie mało miejsca w środku. No i cena ….przy takim samym wyposażeniu jak mój Fiat opel astra V prawie 20 tyś więcej.
I na zakończenie, najlepsze określenie Fiata Tipo : auto jest masywne ! Miałem okazję ostatnio stać na parkingu obok skody oktawi 2016 ( ten sam kolor – biały ) i pomimo, że skoda w parametrach jest większa to wrażenie było odwrotne , że to fiat jest większy. Na i jak to stwierdził mój kolega … przodem mu bliżej do mustanga niż do toyoty. Sprawdziłem, coś w tym jest :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Miłe zaskoczenie: 95KM wystarcza bez problemu do normalnej jazdy. Mieszkam na Śląsku, staram się jeździć zgodnie z przepisami i jeszcze nie brakowało mi mocy. Jak potrzebuję przyspieszyć, mała redukcja i nie ma żadnych problemów. Mam drugi samochód, który ma 220KM to wiem o czy piszę . Do codziennego użytkowania jest idealny. Do tego prosta konstrukcja silnika oraz możliwość założenia LPG - dla mnie to ważne. I tak, jak już wcześniej ktoś pisał, przy dużym mrozie pali od ręki.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę krótkie przełożenia, ale po kilku dniach się przyzwyczaiłem i nie ma już z tym problemów. Skrzynia pracuje bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Działa bardzo dobrze. Dość komfortowo zestrojone zawieszenie, przy czym dobrze trzyma się na zakrętach. Bardzo pozytywne odczucia do pracy ESP. Duży plus za tryb CITY, przy felgach 17” bardzo przydatny. No i jak dla mnie opony Pirelli P7 to rewelacja
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Ponieważ mam kamerę cofania ( przydatna jest aproksymacja toru jazdy na wstecznym) oraz czujniki nie mogę za bardzo narzekać typowe problemy sedanów przy cofaniu. Duże lusterka boczne oraz wsteczne lusterko fotochromatyczne zapewniają pełen komfort widzenia. Dorzucę tu też coś o wycieraczkach. Ten samochód posiada czujnik deszczu. I tu duże pozytywne zaskoczenie – jak na razie działa idealnie, a nie zawsze miałem tak pozytywne doświadczenia z automatycznymi wycieraczkami. Przez te kilka miesięcy, przez które użytkuje samochód ( wrzesień – luty ), ani razu ręcznie nie włączałem wycieraczek ! Jedynie co, to mogli dać większy zbiorniczek na płyn do spryskiwacza. Przy tak mocnym spryskiwaniu wachlarzowym przedniej szyby, naprawdę szybko znika.
4,0
Ergonomia
Najpierw plusy : wszystko w zasięgu ręki, fajne duże pokrętła od klimatyzacji z wyraźnymi wyświetlaczami. Szyba od kierowcy pełny automat góra/dół. I mój faworyt, przyciski serownia radiem pod kierownicą, idealnie dopasowane do moich dłoni.
Teraz minusy : Pierwszy dość duży. To jest umiejscowienie przycisku otwierania bagażnika pomiędzy przyciskiem CITY a przyciskiem blokady drzwi. Udało mi się już otworzyć bagażnik w trakcie jazdy. Albo powinien być ten przycisk gdzie indziej , albo dopiero dwukrotne naciśniecie powinno otwierać bagażnik. Drugi minus, może mniej istotny, ale mnie dość irytuje. To ekran wyświetlacza nawigacji/ radia /kamery. To że akurat ma przekątną 5’5 to dla mnie nie problem. Natomiast jego jakość ( rozdzielczość ) jak najbardziej. Jak porównam do ekranu mojej komórki … to jest przepaść. Ponieważ była to opcja za dopłatą, wolałbym dopłacić więcej a mieć lepszą jakość. O ile na komfort używania radia czy też kamery cofania nie ma to aż tak dużego wpływu, to na nawigację jak najbardziej. Niby wszystko widać, ale jakoś średnio. Natomiast mocno ratuje sytuację wyświetlacz miedzy zegarami, gdzie wyświetlana jest uproszczona nawigacja ( i tu ogromny plus, bo jest to bardzo dobrze zrobione ). Mam takie jakieś wrażenie, jakby monochromatyczny wyświetlacz miedzy zegarami miał dużo lepszą jakość niż ten kolorowy. Co do samej nawigacji to działa bez zarzutu. Szybkość działania i mapy TomTom są na 5+
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna sprawuje się doskonale. Szybko nagrzewa i szybko schładza. Bardzo dobry rozdział powietrza. Na dobrą sprawę wystarczy ustawić tylko temperaturę i można o reszcie zapomnieć. Przydatny system odwilgacania/odmrażania przedniej szyby - działa bardzo wydajnie. Polecam kupić wersję Lounge, choćby ze względu na tę automatyczną klimatyzacje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma co się rozpisywać - miejsca jest naprawdę dużo! I dla kierowcy i pasażera. Fotel kierowcy i kierownica w pełni ustawialna.
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę cicho. Przy przyspieszaniu ciekwy dźwięk silnika. A przy okazji dźwięku coś o radiu. W tej wersji 6 głosników - i jest naprawdę dobrze ! Spodziewałem się dużo gorszej jakości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tanio. Dość przyzwoicie cenowo wygląda wykupienie pakietu przeglądów na 5 lat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o mój zakup... to sześć z plusem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW
[l/100km]