Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Hatchback

Marcin, 6 lat temu
Silnik 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wyciszenie
5,0
Całokształt
Zacznę nietypowo. W tzw budżetowym aucie można zauważyć następujące drobiazgi: - wygłuszenie maski w aucie silnikiem benzynowym nie jest częstym zjawiskiem, tipo je ma, - dolna osłona silnika, - większość podłogi posiada grubą plastikową osłonę (od spodu), - klamry / zaczepy pasów oklejone miękkim materiałem (zapobiega stukaniu), - spód schowka w podłokietniku wyłożony miękkim materiałem, - spód wnęki/uchwytu do zamykania drzwi gumowany + tak samo wnęka przed lewarkiem zmiany biegów - gumowane pokrętła regulacji nawiewów, - wykładzina bagażnika solidnie przymocowana do nadwozia, dodatkowo obszyta materiałem w tylnej części, - widoczne (wystarczy zajrzeć pod auto) wygłuszenie na nadkolach, - i inne. Podałem kilka przykładów na to, że nad tipo nie pracowano w pośpiechu i byle jak. Pomyślano o wielu rzeczach, które tworzą całość. Nazywanie tipo autem budżetowym jest krzywdzące.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie dałem 5 gwiazdek na wyrost, bo nie wiem jeszcze jak będzie ze spalaniem. (za krótko jeżdżę) Dynamika w porządku, a właściwie nawet więcej. Auto nie protestuje kiedy trzeba wyprzedzić. Odczuwalne działanie turbo zauważa się w okolicach 2,5 tys. obrotów i nie jest to nagły brutalny kop, ale jednostajna "fala". Auto bardzo szybko osiąga prędkość podróżną. Przy wyprzedzaniu wystarczy podkręcić silnik do 3,5 tys. i można zmieniać bieg, i na kolejnym biegu auto tak samo dobrze ciągnie. Poniżej 2,5 tys. obrotów nie ma jakiejś odczuwalnej turbo dziury. Po prostu czuję się jak w wolnossącym. Szósty bieg można śmiało wrzucać tuż powyżej 70 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z tzw klik. Wyraźnie, z lekkim oporem. Jedynka nieco za krótka.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to sportowe auto, ale komfortowe, a zarazem sprężyste. Zawieszenie pracuje bardzo cicho (niebo a ziemia w porównaniu do grande punto). Mam 17 calowe opony (profil 45), a mimo to jest komfortowo.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu nieco gorzej, ale myślałem, że w ogóle nic nie będzie widać. ;) Duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelne, duże, solidne. Nie trzeba szukać gdzie co jest. Włącznik wycieraczek (pokrętło)m znam z punto, więc dla mnie nie ma zagadnienia. Niektórzy narzekają, że fiat w dziwny sposób rozwiązał temat wycieraczek, ale można się szybko przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193 cm wzrostu, ustawiam fotel pod siebie, i jestem w stanie a miarę wygodnie podróżować na tylnej kanapie "za sobą". Dla mniejszych pasażerów miejsca jest naprawdę mnóstwo. Porównałem tipo z fordem c max. Mam wrażenie, że w tipo jest więcej przestrzeni dla pasażerów. Bagażnik o regularnych kształtach.
5,0
Wyciszenie
To chyba największa niespodzianka na plus. Auto jest ciche, zaskakująco ciche nie tylko jak na "budżetowe", ale także w porównaniu do innych "pełnoprawnych" kompaktów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 4 gwiazdki. Za wcześnie na ocenę tej kategorii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedna z największych zalet auta. Dostajemy dużo za niedużo, tzn. konkurencja daje mniej. Kawał bardzo solidnego samochodu z porządnym 4-cylindrowym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
8,1
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Hatchback