Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Hatchback

Wojtek, 7 lat temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Oczywistym jest, że Tipo nigdy nie będzie najlepszym samochodem na świecie. Nie jest najszybszy, najpiękniejszy, nie prowadzi się najlepiej i nie jest najlepiej wykończony. Ale przełożenie koszt-efekt jest w nim doskonałe i co więcej - Tipo to jeden z ostatnich samochodów, które nie zmuszają nabywcy do płacenia grubych tysięcy za mnóstwo niepotrzebnych bajerów.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu z poprzednim Bravo czuć kilka KM więcej - samochód zdaje się żwawiej reagować na gaz. Oczywiście jednak nie jest to żaden demon prędkości, ot wystarczające osiągi do spokojnej jazdy. Na plus na pewno też prosta konstrukcja silnika 1.4 16V, co zwiększa szanse na długą i bezproblemową eksploatacje.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi precyzyjnie, skok lewarka krótki. Biegi chodzą lekko, ale też nie "pływają" - więc tak jak należy (oczywiście za tę cenę :))
5,0
Układ jezdny
Przy takiej mocy silnika prowadzenie jest bardzo dobre. Nie ma na co narzekać - a spodziewałem się, że TIPO może gorzej jeździć niż Bravo. Oczywiście trudno stwierdzić, jak samochód się zachowa z mocniejszym silnikiem, jednak nic nie wskazuje, by były poważne problemy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki ok, na minus oczywiście mała tylna szyba - mniejsza niż w Bravo.
5,0
Ergonomia
Doskonała, żadnych niepotrzebnych przycisków, bardzo przyjazne sterowanie z kierownicy (przyciski z przodu i z tyłu). Dużo schowków i kieszeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co trudno ocenić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu tyle samo miejsca co w Bravo. Z tyłu z kolei zdecydowanie więcej. No i olbrzymi bagażnik - 440l to naprawdę sporo.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, lepsze niż w Bravo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co trudno ocenić - spalanie z pierwszych 500 km na poziomie 7l, z tym, że 80% jazdy w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym miejscu słowo o wykończeniu - wewnątrz Bravo prezentowało się lepiej - fajniejsze materiały o ciekawszej fakturze - jak dla mnie jedne z lepszych w klasie. Z drugiej strony w TIPO też część plastików miękka, na plus na pewno dobre spasowanie, choć ogólny wygląd wnętrza słabszy. Odnośnie całokształtu - za 52300 PLN brutto otrzymuje się samochód o wymiarach kompaktu, z dużą ilością miejsca wewnątrz i genialnym bagażnikiem. Na wyposażeniu 6 poduszek, klima manualna, radio z dotykowym wyświetlaczem, USB, AUX i 12V, komputer pokładowy ze sporą ilością funkcji - co ważne, w większości przydatnych lub chociażby ciekawych :)), wszystkie szyby elektryczne, elektryczne lusterka, LED-y do jazdy dziennej, oświetlenie wewnętrzne z przodu i z tyłu, dzielona kanapa, regulacja foteli na wysokość... Czego chcieć więcej?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - niski przebieg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - niski przebieg

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo II Hatchback