Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Hatchback Facelifting
Newtroter,
ponad rok temu
Silnik 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd tego auta jest wciąż dla mnie zagadką. Zajeżdzilem juz Trabanta i trzy inne samochody z normalnymi silnikami spalinowymi (Poloneza też do takich zaliczam) Trochę sie żyje i przejechałem grubo ponad 500 kkm. Tym pojazdem jeżdzi sie inaczej niz wszystkim do tej pory. Wydawałoby się że litrowa trójka zeby to dosyć sporą budę pociągnać musi krecić sie na wysokich obrotach. Nic bardziej mylnego. Ten silnik jest podejrzanie niskoobrotowy. Jeśli ktoś jezdzi po mieście i nie rozpędze sie powyzej 90 km/h to moze całymi tygodniami nie przekroczyć 2 tys obrotów. Silnik jest bardzo słaby ze czasem trudno nim ruszyć i nagle nabiera mocy i szybko rozpędza auto bez typowego warkotu rozkrecanego napędu. Na pewno da sie tym jeżdzić. Trwałość napędu jest tajemnicą producenta (i oby tak zostalo jaknajdlużej. Niestety silnik rozsprzęglony bardzo mocno wibruje. To slychać w samochodzie i to bardzo. Wolne obroty są fabrycznie ustawione aż na 900 obr na minutę a przy 1700 obr silnik dysponuje juz pelnym momentem obrotowym co moze zadziwic nie jednego kierowcę "starej daty" Silnik jest bardzo elestyczny ale jak zejdziemy za nisko to nie ma zmiluj. Szarpie jak oszalaly i os razu sie zatrzymuje
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Niebezpiecznie słaba do tylu. Siedzi sie nisko
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
[l/100km]