Nie przysparza nieoczekiwanych kłopotów. Wymaga przestrzegania terminów obsług. Dbając o usuwanie drobniejszych usterek (do zrobienia samemu) „Tipo” służyć będzie przez d. lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak wszystko jest sprawne osiągi są wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Zbyt skomplikowany mechanizm zmiany biegów, pozatym dobrze.
4,0
Układ jezdny
Jeśli kotoś znajdzie lepszy układ na nasze drogi to niech proponyje. Moje Tipo na dziurach sprawuje się nieźle
Przełączniki zintegrowane przy kierownicy praktycznie wykluczają potrzebę odrywania rąk od kierownicy. Zarazie działają bez awaryjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli nie zapominam o wymianie filtra nawiewu wszystko jest ok. Klimatyzacja wymaga regularnych przeglądów. Mały koszt, zadowolenie gwarantowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pilot ma miejsca wystarczająco. Dwóch pasażerów na tylnej kanapie wygodę mają dość dobrą, trzeci pasażer w zależności od wieku – im większy tym gorzej.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dość dobre. Mam dość szerokie opony (195/50R15) które są głośniejsze od klasycznych do tego modelu. Coś za coś.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Posiadam instalacje LPG. Nie uzyskuje rekordów oszczędności ale jest znośnie. Jeżdżę po mieście i uzyskuje 9 L / 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód na każdą kieszeń. Zakup, eksploatacja używanego „Tipo-lca” na pewno nie zdewastuje budżetu rodzinnego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy niewłączonych kierunkowskazach słuchać było tykanie przekaźnika – bardzo uciążliwe przy dłuższej jeździe. Usterkę można usunąć w bardzo banalny sposób.
Nie zawsze zamykały się wszystkie zamki (centralny zamek). Usterkę usunąłem sam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 140000 km drugi raz wymieniałem wahacze przednie. Cena części do przyjęcia.
150000 km druga wymiana amortyzatorów tylnych.
150000 km wymian przednich amortyzatorów.
Trwałość podzespołów nie odbiega od średniej w klasie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i.e. 78KM 57kW
[l/100km]