Fiat zawsze będzie FIATem - wtajemniczeni znają skrót.
Największym atutem tego auta jest bagażnik. To jest jego jedyna zaleta!
Reszta to same wady:
niewygodne fotele z przodu, szybko nagrzewajace sie wnetrze, slaby silnik (1,6) i nie lubi wysokich obrotów, po 100 000 silnik pracuje jak kompresor - lepiej nie wyciągać korka i bagnetu (przy drożnym odpowietrzeniu), przy nie drożnym leje wszystkimi simeringami, bardzo głośna skrzynia biegów - im niższy bieg tym głośniej, wieczne problemy z alternatorem, jak ktos jeżdzi jak dziadek to polecam, bo pali przyzwoicie i części są nieprzyzwoicie tanie.
Po amerykańcu nie nazwę tempry autem komfortowym, a po japończykach zwinnym i szybkim!!!
W skrócie tanie auto dla liczących każdą złotówkę i mających silne nerwy. Auto ma swoje humory w zimie. Nie zakładajcie filtrów stożkowych i nie kierujcie zimnego powietrza do gaźnika, bo autko po 100 km w deszczu zachłyśnie się wodą, a w zimie woda zamarznie na świecach i w gażniku!
Wrażenia
2,0
Silnik
pracuje jak kompresor, ale jeszcze jeździ (litr oleju/misiąc przelewa gdzie się da)
2,0
Skrzynia biegów
im niższy bieg tym głośnijsza
2,0
Układ jezdny
za miękka i za małe kółka - R13, słaba żywotność zawieszenia, za to cena niska
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu OK, do tyłu trzeba się przyzwyczaić, NIE UFAM LUSTERKOM - za małe do tej długości auta
3,0
Ergonomia
niewygodne fotele, pozycja jak na taborecie, lecz spory bagażnik
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko nagrzewa się wnętrze, dmuchawa wydajna, ale hałaśliwa, ogrzewanie bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
idealne do wożenia dziadków, drzwi otwierają się pod kątem prostym!
1,0
Wyciszenie
w moim egzemplarzu, paradoksalnie najciszej jest tylko na wolnych obr. albo przy 120km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak zwykle coś za coś, MAŁO PIJE - SŁABO JEDZIE
3,0
Stosunek jakość/cena
jak ktoś jeździł maluchem to na pewno będzie zachwycony, nawet po starszych japońcach to pomyłka
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zimie lepiej mieć bilet MPK, poza tym można się zaprzyjaźnić z mechanikami
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie, alternator, świece - w ogóle to lepiej zmienić wszystko