Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo I

Generic, 12 lat temu
Silnik 1.4 i.e. 70KM 51kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Tipo I 1.4 i.e. 70KM 51kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wymiana wszystkich przewodów z racji korozji.
4,0
Całokształt
Nic ciekawego, ale po czasie zadziwiająco dobrze je oceniam. Nie zawiodło mnie, przez niejedną pole nim przejechałem, do domu zawsze wróciłem. Wszystko i wszyscy co trzeba było przewieźć się zmieściło.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dobrze ciągnący z dołu. Ale jakoś płasko, obroty rosną, nic ciekawego się nie dzieje. Trochę za słaby.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia całkiem w porządku. Pewne wybieranie biegów. Nie sprawiała żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem super. Samochód dobrze się prowadzi, bardzo neutralnie. Niby jest miękkie i mocno się przechyla ale trudno go wytrącić z równowagi. Jeśli przesadzimy, wyjeżdża przodem. Komfortowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, zero problemów z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Nic specjalnego, ale wszystko tam gdzie się tego spodziewa. Jedyny minus za zbyt nisko umieszczone radio, za lewarkiem biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie przeciętne, chłodzenie bez klimy to żadne chłodzenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadziwiająco dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik też nie ma się czego wstydzić na tle konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 100km/h jest dobrze. Jeśli ma to być samochód na miasto to super. Gorzej w trasie, szum powietrza zaczyna bardzo przeszkadzać powyżej 120km/h. Hałas to właśnie głównie szum powietrza, ew. tłukące się zawieszenia, od silnika nas głowa nie rozboli.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło być coś nie tak z moją instalacją gazową, choć gazownicy rozkładali ręce. Może to też kwestia stylu jazdy, bardzo krótkich tras po mieście ale palił za dużo. Na szczęście wtedy jeszcze gaz był sporo tańszy. W trasie potrafił się opamiętać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Coraz mniej tych samochodów w dobrym stanie technicznym. Ale jeśli się taki znajdzie to będzie niedrogi a do jazdy na co dzień, bez niczego wymyślnego w sam raz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiele było w nim drobiazgów do psucia się, ale jak w pewnym momencie zaczęły to poleciały. Korbka szyberdachu, zaczął też przeciekać, wycieraczki przód, wycieraczka tył, włącznik dmuchawy, wybór kierunku dmuchawy. Wyciek spod pokrywy zaworów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przynajmniej nic poważnego się nie psuło. Tankować, wsiadać, jechać i tak w kółko. W pewnym momencie trzeba było wymienić wszystkie przewody hamulcowe - stalowe, korozja, nie do uniknięcia. Padła pompka paliwa (jazda z prawie pustym bakiem, bo na gazie). Padł też alternator - obudowa pękła. Reszta to eksploatacyjne rzeczy jak klocki hamulcowe, tuleje wahaczy, końcówki drążków, amortyzatory. Na plus ocynkowane nadwozie - brak korozji.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo I