Przyjemny w użytkowaniu samochód. Wygląd zewnętrzny i wewnątrz to kwestia gustu. Mój egzemplarz jest dość udany, ale mi się już poprostu znudził. Trochę szkoda będzie się go pozbywać, bo w jego cenie nic rozsądnego nie da się kupić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć głośny, ale dysponuje przyzwoitą mocą i jest niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów, tylko drążki prowadzące od lewarka do skrzyni są nieprecyzyjne (ale nie ma tragedii).
4,0
Układ jezdny
Komfortowe, ale dość głośne zawieszenie. Dobrze się prowadzi po nierównościach na prostej, w zakręcie jest lekko podsterowny. Przydało by się wspomaganie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzezeń.
4,0
Ergonomia
Przełącznik od kierunków trochę sterczy i przy wsiadaniu można go uszkodzić (dwa razy został złamany). Reszta OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przewietrza się bardzo dobrze, ale ogrzewanie jest cieniutkie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rzadko która fura tej klasy może się pochwalić taką przestronnością zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Zawieszenie w bardzo dobrym stanie, a mimo to słychać jego pracę na nierównościach. Głośny silnik. Trzeszczące elementy wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyny spala średnio około 8-9 litrów, gazu 10-12 ( bez względu na styl jazdy) . Tanie części, prosta obsługa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki opini, że "to tylko Fiat", ceny Tipo należą do najniższych w tej klasie pojazdów. Za małą kasę można kupić niezłe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dużo mniej awaryjny niż powszechne opinie o nim. Jak ktoś lubi podłubać, to zawsze coś znajdzie ;) Ale ogólnie bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 i pół roku tylko części eksploatacyjne (choć trochę za szybko się zurzywają, nawet oryginalne). Żadnych przykrych niespodzianek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 76KM 56kW
[l/100km]