tanie części, prosta konstrukcja, dobra książka WNT, parę kluczy i młotek- tyle jeśli chodzi o serwis. Wygodne, w miarę zrywne, pod niezłą nawet górkę da radę (no, mogło by być 1,6). buda nie do zdarcia- dbać tylko o ocynk. Auto na lata jeśli się o nie troszkę zadba. Szkoda, że przestali je produkować
Wrażenia
5,0
Silnik
260 tyś z czego 100 na lpg (reduktor zrobił 40tys powyżej zalecanej normy), 2 lata nie widział benzyny, palił na gazie bez problemu przy -20 to chyba mówi samo za siebie. z silnikiem nie było robione NIC od nowości. dbać o olej filtry i resztę i będzie git
4,0
Skrzynia biegów
po wymianie wodzików jak nowy (ze starych wypadły gałki) - koszt naprawy 100 za komplet 3 szt, wymiana we własnym zakresie w garażu:] nie znam innego auta, które przejedzie na zblokowanej skrzyni- mając tylko 4 bieg 50 km w jeżdzie miejskiej na LPG. na 4 rusza z miejsca,
5,0
Układ jezdny
amortyzatory i wahacze - wymiana po 180tyś przebiegu w Polsce. koszt amortyzatora- 100pln, wahacza 70-80 pln,
Komfort
5,0
Widoczność
nie dobiłem do niczego przez 6 lat, parkowanie w mieście co do 10 cm od innego auta i idealnie do krawężnika.
4,0
Ergonomia
bardzo wygodne fotele, fakt- trzeba się przyzwyczaić - są dosyć specyficzne. przełączniki pod ręką, w jednej dzwigni, kontrolki na wysokości wzroku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przednia szyba nie paruje- to dla mnie najważniejsze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
chyba jeden z najsilniejszych punktów w tipo: miejsce na nogi, nawet z tyłu przy maksymalnie wysuniętych przednich siedzeniach. Nie zawadzam głową o sufit- 196 wzrostu
4,0
Wyciszenie
jeśli Tipo nie było po wypadku tylko jak fabryka dała- to git. potem dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zależy od regulacji. rozregulowany 13/100 lpg, ustawiony 8 (przy zajechanej instalacji).- beznyna- już nie pamiętam:P w trasie dużo mniej.wszystko zależy od buta
5,0
Stosunek jakość/cena
Sprzedajcie mi takiego niemca jak był mój tipok za te pieniądze (wartość auta max 2500 pln: 17 lat, przebieg 260 tyś, zaniedbany) Gdyby nie wypadek, miałby jeszcze parę lat przed sobą. Kierowca Tipo- sprawca wypadku- wyszedł bez draśnięcia, hyunday na złom, astra 3 nieopłacalna naprawa, tipo:drzwi, maska przód, drążek kierowniczy, dowód rejestracyjny zabrany za stłuczoną lampę. Ale i tak do domu 15 km dojechał o własnych siłach. Koszt naprawy przewyższał niestety wartość auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wkurzająca elektronika- bezpieczniki zalane wodą, włączające się radośnie wycieraczki/światła. ale uwaga- woda dostawała się do auta- żle wstawiona przednia szyba i przeciekało - wina serwisu, nie modelu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 250 tyś, grubości tarczy ok. 6,5mm (minimalna dopuszczalna wartość ok. 8mm) hamulce stwierdziły po ostrym hamowaniu, że się jednak zablokują. dostały młotkiem i pojechały dalej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 70KM 51kW
[l/100km]