Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tempra Kombi

husky, 17 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 0 tys. km
Fiat Tempra Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Obecnie na rynku nie ma chyba lepszego samochodu jeśli chodzi o stosunek cena/jakość niż Tempra. Szczególnie godna polecenia jest wersja kombi, o dużej ładowności, świetnej widoczności i koniecznie w wersji 1,9 TD. Ja za swoją 1,9 TD S.W. w wersji SX (airbag, ABS, el. szyb, lusterek, el. szyberdach, wspoma, centralny zamek) dałem 1000 E. Trzeba tu dodać że auto ma całkowicie cynkowane nadwozie i bezwypadkowe jest praktycznie wolne od rdzy nawet w wieku 15 lat ! Inzynierowie Fiata dodali też kilka genialnych rozwiązań jak chociażby np. nawiew ceipłego powietrza na nogi pasażerów tylniego rzędu, strumienicę powietrza omywającego tylnią szybę czy chociażby otwieraną dolną burtę bagażnika obniżającą wysokość krawędzi załadunku. Słowem Ideał
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z początku lat 90-tych, w technologi TD o mocy 92 kM z 1,9 litra pojemności - VW robił wtedy 75 kM... Moc robi swoje - auto ma 12 sek. do setki i 180 km/h V max. i to po prostu czuć. Co do awaryjności to nie spotkałem się z głosem negatywnym - przebiegi 600 kkm należą do standartu.
3,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegów należy się przyzwyczaić - tu synchronizatory pozwalają wrzucić bieg lub nie a nie wola kierowcy ! Nagły opór kończy się prawie zawsze zgrzytem (zwłaszcza na "zimnej skrzyni") szczególnie na biegach II i III...Zestopniowanie prawdiłowe, może poza przeskokiem z II-ki na III-kę.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem czy jest to cecha tylko mojego modelu, ale jest on stanowczo za miękki możliwości silnikowych samochodu - ogólnie myszkuje po drodze. Zawieszenie ma tendencję do wybijania się na polskich OS-ach, ale nie szybciej niż wielowahacze A4 na przykład... :-)
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji kombi - doskonała !
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest na bardzo wysokim poziomie - przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa dźwigni zespolonych pod kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy działają bez zarzutów - ale niestety ogrzewanie zostało dostrojone pod "włoskie zimy" - poniżej zera w aucie po prostu jest zbyt chłodno...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem - nie widzę tutaj konkurenta. Ocena 6 (celująca)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się plastiki wnętrza, gumowo-met. elemanty zawieszenia i takie tam pierdoły których cena wacha się od 8-40 złotych...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1,9 TD jest uważany za jeden z najmniej awaryjych silników Fiata ! Zdarzają się wycieki z pompy wody i inne niegroźne usterki, sam układ korbowo-tłokowy wytrzymuje wiele setek tysięcy kilometrów. Godny polecenia !
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tempra Kombi