Silnik
: Silnik jtd to klasa sama w sobie. Common rail a nie niemieckie pompowtryski. Montowany rónież w alfach, lanciach, oplach i saabach. Tak, tak - najlepsze silniki dla vectry to fiatowskie jtd!
5,0
Całokształt
Auto jest świetne. Inaczej opisać go nie można. Sylwetka może się podobać a innym nie, ale nie to jest najważniejsze. Auto nigdy mnie nie zawiodło, żadna usterka nie spowodowała unieruchomienia. Silnik jest genialny, z resztą nie bez przyczyny montowany był w całej rodzinie fiat - alfa - lancia a także w np. w oplach i saabach. Prosta konstrukcja dostępna w kilku odmianach różniących się mocą czy liczbą cylindrów (4 lub 5) ale ze wspólną cechą - nie do zdarcia. Po przejechaniu 200 tys km auto nie spala oleju między wymianami, nie ma wycieków, nie brudzi. Turbina działa jak trzeba i jestem pewien, że auto przejedzie co najmniej 500 - 600 tyś km co patrząc na sprowadzane z zachodu egzemplarze wyposażone w silniki jtd lub mjtd wcale nie będzie jednostkowym wyczynem. Bardzo miłym zaskoczeniem jest dla mnie spalania. Na trasie przy dynamicznej jeździe wynosi około 4,6 l/100, a przy jeździe ekonomicznej można jeszcze sporo z tego zabrać. Moim rekordem było 3,8/100 km przy 3 osobach w samochodzie i pełnym bagażniku (niemieckie autostrady i prędkość do 120 km/h).
Silnik 115 km jest wystarczający dla przyjemnej jazdy - nie odczuwa się braku mocy przy wyprzedzaniu. Moje stilo z 4 osobami i pełnym bagażnikiem radziło sobie na austriackich serpentynach w górach. Jeśli chodzi o wnętrze to jest bardzo przyjemne i ergonomiczne. Regulacja wysokości fotela kierowcy, regulacja kolumny kierowniczej to zapewne standard, ale już regulacja położenia kanapy tylnej i jej kąta pochylenia to rzadkość w innych samochodach. Dzięki temu mogę przy zachowaniu 5 miejsc w pojeździe regulować komfort pasażerów z tyłu kosztem przedziału bagażowego. Do tego chłodzony schowek, tunel na narty, relingi... jest wszystko co potrzebne! Radio i nagłośnienie przyjemne. Do tego w prosty i tani sposób kazdy właściciel stilo może sobie \"dorobić\" tempomat. Wystarczy do tego manetka z allegro, kawałek kabla i lutownica :) Nie miałem nigdy problemów z elektryką.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość cena jest rewelacyjny. Za te pieniądze mogłem kupić średnio 4 lata starszego passata B5 którego środek... no proszę, przypomina lata 90te a koszty obsługi i spalanie bardziej kopią po portfelu. Polecam wersję kombi wszystkim szukającym auta rodzinnego, którzy potrzebują dużego bagażnika i braku problemu z chowaniem wózków dla dzieci. Auto ma w tylnej kanapie isofixy. Czy kupiłbym jeszcze raz? W sumie mogę mieć dwa, swojego szybko nie oddam! Szukajcie zadbanych egzemplarzy - odwdzięczają się!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym aucie zdarzają się ale nigdy nie powodują unieruchomienia auta. I raczej są rzadkie. Żadnych niespodzianek, jeśli się coś zepsuje to w internecie w 5 minut można znaleźć przyczynę i rozwiązanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mi się nie trafiły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]