Silnik
: Świetna dynamika przy nie wielkim apetycie na paliwo biorąc pod uwagę masę auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Z racji przebiegu przednie i tylne zawieszenie mocno dało się we znaki, dużo elementów do wymiany w krótkim czasie.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetna dynamika przy nie wielkim apetycie na paliwo biorąc pod uwagę masę auta. W 100% wystarcza do jazdy, wyprzedzanie do żaden problem. auto ciągnie od dolnego zakresu obrotów., zejście poniżej 2000 obrotów nie sprawia, że auto robi się mułowate.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, 6 biegów w trasie robi swoje, dobra elastyczność
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco komfortowe ale średnio udane do dynamicznej jazdy na zakrętach,
Komfort
4,0
Widoczność
W kombi przez pochyloną tylną ścianę mało co widać, lusterka są zbyt wąskie a przetłoczenia na drzwiach zabierają większość widoczności co dzieje się poniżej lusterek. Cofając ma się wrażenie, że przeszkoda jest tuż za autem a w rzeczywistości jeszcze jest sporo miejsca więc to trochę rekompensuje słabą widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Rodzina 2+1 z małym dzieckiem i wakacyjne wyjazdy bez problemu z pakowaniem. Duży, foremny bagażnik. dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, także z tyłu. Trzy rzeczy, które denerwują to zbyt mały zakres otwarcia drzwi tylnych (wąskie drzwi), bardzo masywna klapa bagażnika i mocno wystający tylne zderzak - żeby ułożyć bagaże przy samej kanapie trzeba oprzeć się kolanami o brudny zderzak.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimatronikiem - diesel stojący pod chmurką ale po 3-4 klimetrach już leci ciepłe powietrze. Dodatkowe kratki wentylacyjne dla pasażerów z tyłu na plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zupełności wystarczające choć przeszkadzają wąskie tylne drzwi.
4,0
Wyciszenie
Jadąc w trasie mam wrażenie, że jadę benzyniakiem a nie dieslem. W miarę cichy jednak nawet po rozgrzaniu między 1800 a 2000 obrotów jest głośno. W pozostałym zakresie obrotów nie można narzekać. Na pewno cichsze niż TDI :]
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie odbiega od średniej, niestety musiałem wymienić sporo już w aucie z racji wieku i przebiegu.
Droga naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy (sterownik koszt 1000 zł) i przepływomierza (500 zł). Pękają przednie sprężyny więc wymiana też kosztowna bo trzeba parami łącznie z łożyskiem kolumny. Jeśli zacznie coś stukać w zawieszeniutrzeba robić od razu bo za chwilę posypie się cała reszta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 8 000 (mniej raczej nie warto patrzeć) dostaje się dobrze wyposażone auto, z przedziału 2003- 2005 rok, pojemne, w miarę nowoczesne ale dużo zależy od wersji silnikowej, (mało udane benzyniaki prócz rzadko spotykanego 1.4 i ewentualnie 1.2)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padnięty sterownik elektrycznego wspomagania - 1000 zł
Przepływomierz - 500 zł (nawet po odpięciu nie dało się jechać)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 140KM 103kW
[l/100km]