Układ hamulcowy
: Hamulce bardzo wydajne ABS, ASR, ESP włącza się w ostateczności.
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, trwałe materiały eksploatacyjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze się zbiera uwzględniając moc silnika do masy pojazdu, kiepsko się nim jeździ w korkach z uwagi na to, że trzeba dodać gazu aby ruszyć (w starych silnikach tego nie było.)Minus za wariator fazy, że już po 30 tys.km potrafi po uruchomieniu silnika przez chwilę \"klekotać\", poza tym silnik \"uwielbia\" olej trzeba niestety co około 1 tys. kontrolować i dolewać (słabe materiały i luzy)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dość lekko pracuje (pod warunkiem, że linka się nie zaciera, nowa około 700zł -wszystkie nowsze samochody ponoć mają takie rozwiązanie, podróby słabo się sprawdzają. Fabrycznie skrzynia i napęd mają dość spore luzy co skutkuje \"bujaniem\" jadąc w korku.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywno zestrojone zawieszenie, przynajmniej jak są jeszcze w miarę \"świeże\" sprężyny i amortyzatory, przy skręcie ostrym na torowisku potrafi oderwać się od jezdni. Na równej nawierzchni b.dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, szerokie słupki wymagają przyzwyczajenia, przy skręcie 90 stopni trzeba się \"migać\" ze słupkiem, aby pieszego nie zgarnąć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, schowki o dużej pojemności, dość wygodne fotele, choć dziwna regulacja wysokości siedziska -oparcie stoi w miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę manualną chłodzi i grzeje bardzo bobrze, choć dość długo to trwa i przy krótkich odcinkach nie zdąży się schłodzić/ogrzać. Ustawień skrajnych nie używam (za gorąco lub zimno).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję bez przesuwania tylnych foteli więc przy moim wzroście 184cm. w 2 rzędzie raczej osoby niższe lub dzieci. Dla mnie b.dobrze jak na gabaryty auta i pojemność bagażnika.
Jeżdżę głównie sam więc bez problemu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, jak się jedzie po b.dobrej nawierzchni to nawet b.dobrze, niestety b.słabo wyciszenie od kół i wszystko się przenosi. Silnik dobrze wyciszony, świsty od uszczelek i na relingach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa już od 6 litrów nie przekraczając 80 i stała równa jazda, 110 to już około 7,4. Miasto Warszawa max korki nawet 12,5 normalnie około 10. Średnia z 5tys. km 8,5 (trasa 60 /miasto 40)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując używkę nie ma konkurencji cena/jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki H7 co około 30tys. km, linka skrzyni biegów po 7 latach i 140 tys. przebiegu. Zużycie oleju 0,5/1000km (półsyntetyk, zmiana na inny niewiele zmienia. A znajomi mówili, że z warsztatu nie będę wyjeżdżał...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy piłowaniu do 7tys. obrotów po mieście raz zaświecił błąd silnika, nie wpływa to na jazdę po skasowaniu (błąd składu mieszanki) i zmiany paliwa na ultimate98 lub podobne, problem nigdy już nie wystąpił a samochód jakby lepiej reagował i jakby ciut ciszej silnik pracował.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 133KM 98kW
[l/100km]