Inne
: Cały samochód - aż chce się wsiadać i jechać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wytrzymują mniej niż niektóre konkurencyjnych marek - ale ceny rekompensują wszystko.
Układ elektryczny
: Wystarczy czyścić styki i większość problemów znika.
5,0
Całokształt
Duży, wygodny, dosyć żwawy, tani w utrzymaniu i bardzo dobrze wyposażony - Następny też będzie Fiat, ale niestety ciężko będzie kupić nowsze stilo w takim wyposażeniu.
Zrobione ponad 20 tys km na LPG i czeka go jeszcze parę razy tyle..
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoją moc i pojemność - dynamiczny, lecz paliwożerny i głośny. Lubi wysokie obroty. Trzeba się przyzwyczaić Warto uważać na paski rozrządu, kontrolować także stan oleju - szczególnie że przy przebiegach 150-200 tys lubią lecieć pierścienie.
Duży plus za dostępność części - motor jest bardzo popularny i dużo przyjemniejszy i żwawszy niż stosowany później Oplowski 1.6
5,0
Skrzynia biegów
Osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń, biegi wchodzą precyzyjnie i bez zgrzytów, fakt że przydałby się 6 bieg, tak jak w wersjach 1.2 i 1.4 ale ogólnie zastrzeżeń mieć nie można.
4,0
Układ jezdny
Wiadomo że nie jest to komfort jak w Alfie gdzie jest zawieszenie wielowahaczowie, ale jest bardzo dobrze. Przód kolumny Macphersona i stabilizator, z tyłu belka - proste, ale tanie w utrzymaniu. Prowadzi się dobrze, pewnie, choć fakt że wspomaganie dosyć mocne.
Często lecą wahacze oraz tuleje tylnej belki.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam kombi więc akwarium praktycznie - do przodu super, żadnych wielkich słupków, szyba na tyle długa że widać sygnalizator, do tyłu też dobrze - choć czujniki parkowania się przydają przy cofaniu przed innymi autami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - radio bardzo blisko, komputer obsługiwany manetką, masa funkcji i bajerów i nie ma problemów z obsługą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i sprawnie ogrzewa, Klima także działa sprawnie i chłodzi przestronne wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla dużych i małych - szczególnie w wersjach z regulowana tylną kanapa - wtedy to juz limuzyna :)
4,0
Wyciszenie
Jedna ze słabszych stron - silnik słychać wyraźnie, szumy powietrza także, a i koła tylne można usłyszeć - ale taki urok Kombi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 do oszczędnych nie należy - w mieście w sporym ruchu ok 10-12 LPG, w trasie do 120km/h dosyć oszczędny - ok 9 LPG, przy 140-150km/h ok 12 LPG - co ciekawe w przypadku wersji 3d spalanie przy dużych prędkościach jest zauważalnie niższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj nie ma konkurencji - cena załatwia wszystko - Utrzymanie śmiesznie tanie, a wyposażenie szczególnie pierwszych roczników bardzo bogate, normalką jest Elektryka, ABS,ESP,Klima,Centralny,Tempomat oraz dużo dodatków w cenie gołego zatyranego Golfa...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad 20 tys km i praktycznie najwiekszą zmorą są przepalające się przednie żarówki H7, których wymiana nie należy do przyjemnych. Najczęściej jakieś pierdoły typu żarówka, styki itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szybko dosyć zużywają się elementy zawieszenia, wahacze, tuleje belki, łączniki stabilizatora. Ale ceny śmiesznie niskie.
Przy większych przebiegach problemy z pierścieniami - ale wymiana razem z robieniem głowicy itp ok 1500zł maksymalnie.
Pamiętać i pilnować rozrządu bo lubią pękać..
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]