Silnik
: Silniek to jedyna dobra rzecz w tym samochodzie.
Na szczęście można go już kupić np. w Oplu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czujnik AIRBAG, i nie chodziło tylko o złączkę pod siedzeniem.
Zawieszenie
: Wieczne kłopoty ze zbierznością, gwarantowana wymiana opon co 30000 km.
2,0
Całokształt
Nigdy więcej nie dam się nabrać na tekst:
"Nowy FIAT ..... to nowy standard w dziedzinie wykonania".
He, he, he Fiat był jest i będzie ......
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedyna dobra rzecz w tym samochodzie. Mimo mizernych danych katalogowych naprawdę świetnie sobie radzi z tym samochodem.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi ciężko wchodzą, wsteczny to masakra. Przy 110000 rozsypał się 3 bieg. Wymiana całej skrzyni w serwisie to 7000 PLN, ale nie ma się czym przejmować to jest dokładnie ta sama skrzynia która była montowana w Fiacie Tempra (15 lat temu). Koszt wymiany jednej zębatki i dwóch synchronizatorów - 1500 PLN. Przy naprawie skrzyni biegów okazało się, że trzeba wymienić cały komplet sprzęgła, zatarło się łożysko wyciskowe i zniszczyło słoneczko. Panowie w serwisie stwierdzili, że i tak mam dużo szczęścia bo o dziwo nie uległo uszkodzeniu dwumasowe koło zamachowe.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie znośny, francuskie samochody w porównaniu z Fiatem Stilo JTD mają bardzo twarde zawieszenie.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu jest O.K., do tyłu tragedia, nie widać nic, lusterka zewnętrzne są zdecydowanie za małe.
3,0
Ergonomia
Co do kabiny to poza wyprofilowaniem przednich siedzeń nie ma się co czepiać.
Co do reszty to b. źle, aby wymienić lewą żarówkę świateł drogowych trzeba zdemontować akumulator i kilka innych mniejszych elementów, z prawą nie jest lepiej. Co do świateł tylnych to za każdym razem trzeba wymontować całą lampę zespoloną.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W warunkach zimowych czas od uruchomienia silnika do osiągnięcia we wnętrzu w miarę komfortowej temperatury to od 1h do 1h 15min. Przy temp. zewnętrznej -20oC lub niższej nie da się uzyskać wewnątrz więcej niż 15oC.
Wentylacja latem - niedostateczna.
JEŚLI KOMUŚ PRZYJDZIE DO GŁOWY KUPOWANIE TEGO SAMOCHODU Z SILNIKEM DIESLA TO TYLKO I WYŁĄCZNIE Z DODATKOWYM OGRZEWANIEM.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest dużo, z tyłu jak na tą klasę to więcej niż dużo.
4,0
Wyciszenie
Jest o.k.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest b. niskie. Przy wolnej jeździe (90-110) poza miastem bez problemu uzyskuje się wynik poniżej 4,5l/100km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie wygląda to naprawdę nieźle, ale gwarantuję wszystkim, że to co zaoszczędzą przy zakupie wydadzą z nawiązką (duuużą) na naprawy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wizyty w serwisie średnio co 5000 km, wiecznie świeciła się jakaś kontrolka: ABS, AIRBAG itd.
Wieczne kłopoty ze zbierznością.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podsumowanie:
50000 - uszkodzenie układu chłodzenia
60000 - akumulator, komputer zgłupiał, jazda do warsztatu na lawecie
110000 - wymiana sprzęgła, naprawa skrzyni biegów
130000 - wymiana przepływomierza
To tylko te istotne które, które były albo kosztowne albo czasochłonne.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 80KM 59kW
[l/100km]