Silnik
: Silnik niewątpliwie fantastyczny. Reszta - szkoda gadać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze przednie
Układ elektryczny
: alternator - szatan go tam zaprojektował
Inne
: milion pierdół.
2,0
Całokształt
Cóż napisać wspaniały silnik, przestronne wnętrze, niskie spalanie i niepodatność na rdzę - właściwie wydawałoby się ideał. Niestety liczba usterek wymagających wizyty w warsztacie sprawia, że szczerze odradzam to auto osobom nie będącym przynajmniej z zamiłowania mechanikiem. Trzeba jeszcze mieć drugie auto aby być mobilnym i móc szukać części do naszego bolidu. Auto od nowości w rodzinie, ASO dramatycznie słabe + brak chęci zamówienia części - nie ma w magazynie centralnym, to nie można zamówić - to skutecznie zniechęca mnie do fiata. Może auto byłoby lepsze gdyby nie FATALNE ASO Lubelskie (na Prusa). Po dużym przeglądzie zapłaciłem 3000 w innym warsztacie za naprawę zawieszenia, które w ASO uznane było za sprawne!. Tarcze przednie zużyte w 200 %! - ASO nawet się nie zająknęło. To potencjalni mordercy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przeszczepie go do jakiejś skody, albo japończyka. Wystarczająca moc, niskie spalanie, przez 10 lat i 150 tys brak jakichkolwiek awarii charakterystycznych dla diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę mało precyzyjna, krótka 1 i 2, ale diesle tak mają.
3,0
Układ jezdny
Komfortowy ponton. O dynamicznym pokonywaniu zakrętów można pomarzyć, ale mi to odpowiadało. Proste zawieszenie, po wymianie wahaczy na te z bravo 2 również tanie w serwisowaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag - wszystko ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko "po niemiecku"- na swoim miejscu. Bardzo słaba tapicerka wersji Active. Fotel przetarty po 110 tys km.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Serwis ASO nigdy przez 8 lat nie wymienił filtra kabinowego, a mimo to nie śmierdziało.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu warto rozważyć regulowaną kanapę - wygodniejsza.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma ale jazda autostradą dłuższy czas 160 km/h jest do wytrzymania.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, ale przez 3 lata i 40 tysi przebiegu koszty paliwa to około 60% kosztów eksploatacji. reszta to niekończąca się walka z pierdołami.
2,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo niska cena, ale również niska użyteczność jako środka lokomocji. Przez 3 lata około 5 usterek, które praktycznie uniemożliwiały jazdę.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożyska, wahacze, łączniki stabilizatora, linki ham ręcz, uchwyty w komorze silnika, czujniki abs, zamki, sterownik świec żarowych, zacierające się hamulce, alternator i wiele innych pierdół, o których wole zapomnieć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzona pompa sprzęgła - ledwo dojechałem, awaria alternatora. Co ciekawe nie zepsuło się nic ze świętej trójcy diesli: turbina, wtryski dwumasa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]