Samochód niezawodny, oferujący obry komfort jazdy i niezłe osiągi
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.9 JTD to w mojej opinii bardzo dobra jednostka napędowa. Posiadam auto od nowości. Przez 8 lat i 164 tys. km wymieniny był napęd rozrządu (2 razy), czujnik prędkości obrotowej wału (ok. 100 zł), czujnik ciśnienia doładowania (ok. 100 zł) oraz termostat (ok. 300 zł). Samochód tankowany wyłącznie na tzw. stacjach ekonomicznych - można zatem powiedzieć, że jest niewrażliwy na \"jakość\" paliwa. Nigdy nie stanął na drodze!
http://www.mechanikasamochodowa.waw.pl/
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów, sprzęgło i koło dwumasowe również.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze sprawuje się na polskich drogach (jest stosunkowo miękkie przez co zapewnia komfort jazdy), choć samochód ma za niski prześwit z przodu. Trwałość elementów zawieszenia podobna jak samochodach innych marek. Wymieniałem wahacze (co 60-80 tys.) i łączniki stabilizatorów. Po 120 tys. pękła jedna sprężyna w przednim zawieszeniu i wymieniany był komplet. O dziwo amortyzatory mam jeszcze fabryczne. Nie ciekną i mają dobrą skuteczność tłumienia co potwierdzają badania diagnostyczne.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam klimatyzację manualną i trzeba przyznać że jest to dobre rozwiązanie, które bez zbędnego \"kręcenia\" pokrętłem zapewnia wybór optymanlej temp. wewnątrz auta. Z usterek w układzie went. i ogrzew.: spawanie chłodnicy klimatyzacji (po dwóch latach eksploatacji!?). Winą jest sól. Samochód wymaga okresowego czyszczenia (mycia) chłodnicy (po zimie!!) Przeczyszczenia wymagała także kostka elektryczna silnika wentylatora nawiewu. Była zaśniedziała i nadpalona, co prowadziło do okresowego wyłączania się silnika dmuchawy (nagrzewał się rezystor dmuchawy).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Samochód nie jest mistrzem wyciszenia. Silnik mimo, że to common rail jest słyszalny wewnątrz auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wymaga komentarza, liczby mówią same za siebie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie korzystny wskaźnik, małe koszty napraw!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- usterka radia fabrycznego (radio przestało działać - ponoć typowa usterka);
- usterka silnika podnoszenia szyby (pękła szczotka);
- usterka silnika wycieraczek (zużycie przekładni ślimakowej napędu);
- usterka zamka w klapie bagażnika;
- usterka czujnika obecności pasażera (montowany jest w siedzeniu)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek uniemożliwiających dalszą jazdę czy też usterek skutkujących znacznymi wydatkami (tzn. >1000 zł)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]